Mobil 04 HAZİRAN 2009 / 09:31

İletişim yüz değiştiriyor

EACD, Boğaziçi Mezunlar Derneği BÜMED'de "İletişimin Değişen Yüzü: Sosyal Medya" konulu bir panel gerçekleştirdi.

EACD, Boğaziçi Mezunlar Derneği BÜMED'de "İletişimin Değişen Yüzü: Sosyal Medya" konulu bir panel gerçekleştirdi.


2006'da Brüksel'de kurulan ve tüm Avrupa'da faaliyet gösteren European Association of Communication Directors (EACD) dün Boğaziçi Mezunlar Derneği BÜMED'de "İletişimin Değişen Yüzü: Sosyal Medya" konulu bir panel gerçekleştirdi. EACD Bölge Direktörü Fatmanur Erdoğan'ın açılış konuşmasıyla başlayan panel, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı ve İnternet Medya Derneği Başkan Yardımcısı Fügen Toksü, Trend ve Dijital Medya Danışmanı Özgür Alaz, Netpoint Interactive yönetici ortağı ve PR 2.0 İletişim Danışmanı Murat Buyurgan ve Orsa Stratejik İletişim Genel Müdürü Salim Kadıbeşegil'nin internette gelişen eğilimlerin daha yakından takip edilmesi gereğini vurgulayan sunumları ile devam etti.


Toksü, sosyal medya iletişim teknikleri değişirken, iş dünyasının nasıl hareket etmesi gerektiğine dair görüşlerini belirtti. İnternet iletişimi konusunda eğitimcilerin ve iş dünyasındaki kullanıcıların kendilerini biraz daha eğitmesi gerektiğini vurgulayan Toksü: "Artık neredeyse kimse kütüphaneye gitmiyor, yöneticilerinin kim olduğunu bilmiyor, faaliyetlerini bilmiyor. Bu bakımdan sunduğu bilgilerle web siteleri; özellikle eğitimcilerin en önemli araçlarından biri" dedi.


Trend ve Dijital Medya Danışmanı Özgür Alaz, dijital trendlerin pazarlama iletişimi için nasıl fırsata dönüştürüleceğini, ileitişim fırsatlarından sosyal ağlar üzerinden en doğru şekilde nasıl faydalanabileceğini anlattı. Buyurgan sunumunda, basın bültenlerinin yayınlanmasında dikkat edilmesi gereken noktalara değinirken; Kadıbeşegil yeni bir "dünya" kurulurken iletişim dinamiklerinin bu durumdan nasıl etkilendiğini açıklayan bir sunum gerçekleştirdi.