Mobil 30 TEMMUZ 2012 / 07:34

IDC: Samsung Apple ile farkı açıyor

IDC: Samsung Apple ile farkı açıyor

Araştırma şirketinin verilerine göre, akıllı telefon pazarında önemli bir rekabet yaşayan iki dev arasındaki fark giderek açılıyor. Bununla birlikte raporda, yılın ikinci çeyreğinde akıllı telefon piyasasında yüzde 42'lik büyüme yaşandığı belirtiliyor.



Apple’ın dokunmatik ekranlı telefon pazarında yarattığı devrimi iyi takip eden Samsung, özellikle ekran teknolojisindeki avantajlarıyla birçok farklı akıllı telefon ortaya çıkardı. En üst segmentte yer alan iPhone’a karşılık Galaxy S serisini yaratan şirket, pazar payında öne geçti ve farkı da açmaya başladı.

IDC’nin raporuna göre, Apple’ın henüz yeni iPhone’u piyasaya sürmemiş olması, Samsung’un daha geniş ekranlı, daha ince ve hafif olan Galaxy S 3’ü kullanıcıların beğenisine sunmuş olması nedeniyle aradaki fark açılıyor.

İkinci çeyreğin sonlarına doğru piyasaya çıkan Galaxy S 3’ün dördüncü nesil iletişim teknolojisi (4G) uyumlu olması da bir avantaj getirdi. Zira Apple’ın yeni nesil telefonunda dahi 4G bağlantı özelliği beklenmiyor.

IDC’nin ikinci çeyrek için verdiği rakamlarsa şu şekilde oluştu:

  • Samsung dünya çapında yalnızca ikinci çeyrekte 50.2 milyon akıllı telefon satışı gerçekleştirerek, yüzde 33’lük piyasa payına ulaştı. Bir yıl öncesine göre şirketin piyasa payı tam yüzde 17 artış gösterdi.

  • Apple ise Nisan ile Haziran ayları arasında 26 milyon iPhone sattı. Bu da şirketin bir önceki yılın aynı dönemin yüzde 19 olan pazar payının yüzde 17’ye düşmesine sebep oldu.


Elbette Samsung’un bu pazar payında birçok ürün geliştirerek hedef kitlesini geniş tutmasının da faydası görüldü. Zira Apple sadece en üst seviyedeki tüketicileri yalnızca “iPhone” markası altında hedefledi.

Samsung’un rekor çeyrek gelirleri açıkladığı şu dönemlerin ardından, Apple’ın yeni nesil telefonu çıktığında gerçekleşecek satış rakamları merak konusu oldu. Analistler, yılın üçüncü çeyreğinde Samsung’un Galaxy S3 satışlarının etkisiyle gelirlerinde yeniden zirveye ulaşacağını, “iPhone 5” ile satışların azalacağını bekliyor.

Artış hızı düşük seviyede kaldı

Dünya çapında yılın ikinci çeyreğinde tüm markaların 154 milyon akıllı telefon sattığı açıklandı. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde 108 milyon adet satış gerçekleşirken, bu yıl yüzde 42’lik artış görüldü. Yine artış hızı 2009 yılından bu yana en düşük seviyede kaldı. Sebep olaraksa Avrupa’da yaşanan krizin etkileri gösterildi.

Samsung ve Apple’ın piyasanın yarısını domine ettiği dönemde üçüncü sırada yüzde 6.6’lık payıyla Nokia yer aldı. Bir önceki yıl Nokia’nın pazar payı yüzde 15 seviyesindeydi. HTC yüzde 5.7 ile dördüncü sırada yer alırken, ilk kez Çinli şirket ZTE’nin ilk beşe girdiği görüldü. ZTE’nin pazar payı geçtiğimiz yıl yüzde 1.8 iken bu yıl yüzde 5.2’ye yükseldi.

Sıradan telefonlara gelindiğinde üreticilerin geçtiğimiz yıl 402 milyon olan satışlarının 406 milyon telefona kadar çıktığı belirlendi.