Mobil 28 MAYIS 2012 / 07:59

Facebook eski Apple çalışanlarıyla akıllı telefon üretiyor

Facebook'tan dev mobil reklam adımı

Uzun süredir kendi platformunu oluşturmak için çalışan dev sosyal ağ,  iPhone ve iPad için çalışmış eski Apple mühendisleriyle , mobil alanda da reklam geliri elde etmek istiyor.



Olaylı halka arzın ardından elde ettiği nakitle yapacağı hamleler merakla beklenen Facebook’un akıllı telefon hayali gerçek oluyor. New York Times’ın raporuna göre, dev sosyal ağın içinde çalışan mühendislerden oluşan “Buffy” isimli bir çalışma grubu oluşturuldu. Bu çalışma grubunun yarısından fazlasının daha önce iPhone ve iPad için çalışmış Apple yazılım ve donanım mühendislerinden oluştuğu bilgisi verildi. Raporda, Mark Zuckerberg’in ileride bir mobil cihaz üretmedikleri takdirde diğer telefonlarda bir uygulama olarak kalacaklarından endişe ettiği aktarıldı.

Geçtiğimiz ay DigiTimes, Facebook ve HTC’nin iş ortaklığına giderek yeni bir Android tabanlı akıllı telefon üreterek Facebook’a özel bir platform yaratacakları haberini vermişti. New York Times’ta yayınlanan haberde de bu projenin de hala geçerliliğini koruduğu aktarıldı.

Facebook, üçüncü kez kendi akıllı telefonunu üretmek için girişimde bulunuyor. Ancak hala donanım için nasıl bir yol izleneceği bilinmezken, şirketin kendine ait bir işletim sistemi de bulunmuyor. Şimdiyse sosyal ağın kendi donanım ve yazılımını üretmek için mühendisleri bünyesine katmasıyla, öncelikli olarak Android tabanlı bir cihazda Facebook’a özel bir platform yaratılması hedefleniyor.

Facebook son zamanda kendi kamera uygulamasını çıkarmış, kendi tarayıcısını yaratmak için de Opera’yı satın alacağı iddia edilmişti.

Google’ın yolundan mı gidiyor?

Google’ın Motorola Mobility’yi satın almasıyla mobil alanda elde ettiği birçok patent ve kendi donanım üretim ekibini oluşturması şirketi mobil piyasada oldukça güçlendirdi. Daha önce Nexus serisi telefonları piyasaya süren Google, Android işletim sistemi sayesinde önemli bir avantaja da sahip.

Facebook da Google gibi gelirinin önemli bölümünü reklamdan kazanıyor. Ancak Facebook bu iş modelin reklamları henüz mobil uygulamada gösterme başarısını gösteremedi. Buna karşın Comscore’un raporuna göre, kullanıcılar Facebook’un mobil uygulamasını ortalama 7.5 saat kullanırken masaüstünde bu rakam 6.5 saate iniyor.

Google ise hem iPhone hem de Android cihazlar üzerinden reklam geliri elde etmeye devam ediyor. Facebook’un Android gibi bir işletim sisteminin olmayışı çok büyük bir sorun teşkil ediyor.

Şirketler kendi yazılımlarını geliştirerek, kendi platformlarından istedikleri geliri elde etme hedefi taşıyor. Facebook’un neden bu kadar fazla kendi platformunu geliştirmek için çabaladığı açıkça görülüyor.