Mobil 12 HAZİRAN 2012 / 11:44

Cep telefonu sektörü şikayet için arayanlara kulağını tıkıyor

Cep telefonu sektörü şikayetlere kulak tıkıyor

Şikayetvar.com’un yürüttüğü ŞikayetEndex 2012 ilk çeyrek raporu sonuçları, cep telefonu sektöründe yöneltilen şikayetleri en etkin şekilde yöneten firmaları belirledi. Öyle görünüyor ki iletişim cihazları üreten şirketler, kendi ürünlerini kullanma konusunda o kadar istekli davranmıyor. 



ŞikayetEndex, 650 bin Şikayetvar üyesinin gönderdiği şikayetler ve firmaların şikayetlerine gösterdiği yaklaşımdan duydukları memnuniyet puanlamalarına göre şekilleniyor.

Buna göre yılın ilk çeyrek döneminde cep telefonu sektöründe, şikayetini en iyi yöneten firma General Mobile olurken, onu sırasıyla Samsung ve Apple takip etti.

Sektör geneli şikayetlere duyarsız kalıyor

Cep telefonu sektöründe şikâyetleri cevaplama oranı açısından ise diğer sektörlerle kıyaslandığında oldukça düşük bir cevaplama oranı dikkat çekiyor. General Mobile ve Samsung gibi firmalar şikayetlerinin tamamına yakınını cevaplandırırken, Nokia, Sony Ericson gibi pazardaki diğer büyük markalar şikayetlerinin neredeyse tamamını cevapsız bırakıyor.

Nokia, Black Berry, Sony Ericson, LG, HTC ve Trident gelen şikayetleri cevaplama oranında yüzde 5’in altında. Şikayet cevaplamada sektör ortalaması ise yüzde 49. Cep telefonu sektöründe en çok şikayet iletilen konular yetkili servis ve garanti, iade ve değişim, yazılım, bağlantı, batarya, hoparlör ve mikrofon sorunları üzerine yoğunlaşıyor.

Cep telefonu sektöründeki markalar karşılaştırıldığında, pazar payına kıyasla en yüksek oranda şikayet alan firmaların sırasıyla HTC, LG, Sony Ericson ve Trident olarak sıralanıyor. Apple, Nokia, BlackBerry, General Mobile ve Samsung ile ilgili şikayetler makul düzeyde. Apple ise en düşük şikayeti üreterek, 0,44 şikayet oranıyla bu alanda en iyi performansı gösteriyor.

Tüm rakamların Şikayetvar.com adresine gelen şikayet bilgilerine dayandığını yeniden belirtmekte fayda var.