Mobil 27 EYLÜL 2012 / 14:32

Caffè Nero kartları artık telefonlarda

Caffè Nero kartları artık telefonlarda

Mağazalardaki kasalarla entegre bir şekilde çalışan iPhone ve Android’li cep telefonu uygulama platformuyla öncelikle Caffè Nero müşterilerinin yıllardır “hediye kahve” içmesini sağlayan sadakat kartları dijital ortama taşınmış oldu.



Nero'ya giden müşterilerin yanlarında bulundurdukları mavi-siyah kartlar, yeni mobil uygulamayla birlikte artık dijitale dönüştü. Mobil uygulamayı kullanan Nero müşterilerinin kasadaki baristaya mobil uygulamayı kullandıklarını söylemesi gerekiyor. Ardından tüm Caffè Nero mağazalarındaki kasalarla entegre bir şekilde çalışan mobil uygulama sayesinde her müşterinin kahve alışkanlıkları takip edilerek, kişiye özel sürprizler ve promosyonlar da sunulacak. Hem tüm mağazaların hem de GPS verisine göre otomatik olarak en yakındaki mağazaların görülebildiği uygulamada, ayrıca menüdeki tüm yiyecek ve içecekler hakkında detaylı bilgiye de erişilebiliyor.

“2,5 milyon bardak kahve hediye ettik”

Düzenlenen partide kısa bir açıklama yapan Caffè Nero Türkiye Pazarlama Müdürü Ayşe Akbal, “Caffè Nero Türkiye olarak yılın ilk çeyreğinde ayda 650 bin misafirimize kahve içirirken, şu anda 1 milyon misafir ağırlıyoruz. Kahveseverlerin kalbinde yıllardır özel bir yeri olan mavi-siyah hediye kartlarımızla, bugüne dek yaklaşık 2 milyon 500 bin bardak kahve hediye ettik. Mobil uygulaması ve kasa entegrasyonu Mekanist işbirliği ve Protel desteğiyle gerçekleşen mobil platformumuz sayesinde artık sadık müşterilerimize kahve hediye etmenin de ötesine geçeceğiz. Sadakat kartı sistemini dijital çağa adapte ederken, kişiye özel sürprizler, promosyonlar, hatta yarışmalar gerçekleştirebilecek ve misafirlerimize yepyeni deneyimler yaşatacağız. Mekanist.net entegrasyonu da içeren platformumuzla Mekanist üyelerine özel kampanyalar da gerçekleştireceğiz” dedi.



“Türünün en sofistike konum bazlı pazarlama ve sadakat platformu”

Caffè Nero’nun mobil platformunun mimarlarından Mekanist CEO’su Alper Tekin, “Platformumuz, iPhone ve Android bazlı akıllı telefonlar için yazılmış iki uygulamayı, Micros kasa sistemlerine entegrasyonu, bulut tabanlı Microsoft Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) altyapısını ve Mekanist.net entegrasyonunu kapsıyor. Mekanist'in Caffè Nero için sağladığı bu platform, türünün en sofistike lokasyon bazlı pazarlama ve sadakat platformunu oluşturuyor. Platform sayesinde Caffè Nero'nun yüzbinlerce misafiri artık fiziksel kart taşımak zorunda kalmayacak. Misafirlerin tercihleri, istek ve şikâyetleri artık bir CRM sisteminde anlık olarak takip edilebilecek; misafirler ile anlık ve lokasyon bazlı olarak iletişime geçmek ve promosyonel aktiviteler gerçekleştirmek mümkün olacak” açıklamasında bulundu.

Caffè Nero Bilgi Teknolojileri Müdürü Ersen Gelçin ise şunları söyledi: “Daha önce hiçbir projede bu kapsamda bir entegrasyon yapılmadığı gibi, sosyal CRM alanında da bu kadar somut bir örnek daha önce hiç hayata geçirilmedi. Nero ve Protel kısmında 2’şer, Mekanist kısmında 4 kişiden oluşan toplam 8 kişilik bir ekibin çalıştığı platformun mobil uygulama, kasa ve CRM bileşenleri yaklaşık 4 aylık bir süreç sonunda tamamlandı. Platformumuzu, Nero tutkunlarının beklentileri ile sosyal medya ve mobil gelişmeler ışığında sürekli olarak geliştirerek, ona yeni özellikler kazandırmayı hedefliyoruz.”

Micros POS sistemlerinin Türkiye Distribütörü Protel’in Genel Müdürü Murat Sıcakkanlı, “Micros POS sistemlerinin geliştirmeye açık mimari yapısı bu tarz entegrasyonları yapabilmemize olanak tanıyor. Böylece iş ortaklarımız ile birlikte müşteri deneyimini farklılaştıracak entegre çözümler sunabiliyoruz” dedi.

Uygulama www.caffenero.com.tr/app adresinden indirilebiliyor.