Mobil 03 NİSAN 2014 / 09:48

Blesh, çözümlerini Silikon Vadisi’ne taşıyor

Market, süpermarket ve alışveriş yapılan diğer kapalı alanlarda Bluetooth® teknolojisi kullanarak indirim ve kampanyalardan haberdar olma ve kolay ödeme yapma olanağı sağlayan Blesh (www.blesh.com), çözümlerini Silikon Vadisi’nde tanıtıyor.

Bluetooth aracılığıyla çalışan beacon cihazların üretimi ve mobil yazılımları konusunda çalışmalar yürüten ve çözümlerinin tümü Türkiye’de geliştiren Blesh, 8-9 Nisan tarihlerinde San Fransisco’da düzenlenecek Bluetooth World Event (http://www.bluetoothworldevent.com) etkinliğinin “Innovators” bölümünde çözümlerini tanıtırken, DenizBank’ın fastPay (http://fastpay.com.tr/) mobil cüzdan uygulaması ile kapalı alanlarda ödeme çözümünü ilk kez teknoloji girişimcileri ile paylaşacak.

Şirketin kurucu ortaklarından Uğur Gökdere, “Hedefimiz, tüketicilerin mobil arama, alışveriş ve ödeme deneyimlerini akıllı teknolojiler ile güçlendirmek, markaların mobil pazarlama, reklam ve sadakat programlarını farklılaştıran çözümler sunmak” dedi.

San Fransisco’da düzenlenen etkinliğin organizatörü Bluetooth Special Interest Group’un (SIG) yaptığı açıklamalara gore, teknolojik gelişmeler soncunda akıllı telefonlarda bulunan Bluetooth® Smart, artık çok daha az pil tüketimi yapıyor. Blesh platformu, özellikle kapalı alanlarda düşük enerji ile veri transferini çok hızlı ve güvenli bir şekilde sağlıyor. Blesh akıllı mobil teknolojiler için mikro konum verilerini yönetiyor. Cihazlar, açık/kapalı alanlara yerleştirildiğinde kendi etrafında radyo sinyalleri yayınlıyor ve kapsama alanında olan akıllı telefon ya da tabletler bu sinyalleri duyarak etkileşime geçiyor.