Mobil 05 ARALIK 2013 / 10:38

Avea yeni nesil müşteriyi anlattı

Avea Bireysel Segment Yönetimi Direktörü Zeynep Emre Manço ve Avea Mobil Bağlantı Direktörü Baran Yurdagül tarafından gerçekleştirilen “Yeni Nesil Müşteri” ne istediğini bilen, mobil, çevrimiçi, sosyal, bilinçli, beklentileri yüksek bir profille ifade edildi.
Mobil tüketim davranışları endüstri ve dünyayı değiştiriyor. Avea, stratejik iş ortaklığı yaptığı Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi 2013’ün ilk gününde mobil dünyanın müşteriler üzerindeki etkisini masaya yatırdı.
Avea Bireysel Segment Yönetimi Direktörü Zeynep Emre Manço ve Avea Mobil Bağlantı Direktörü Baran Yurdagül tarafından gerçekleştirilen “Yeni Nesil Müşteri” başlıklı sunumda, iş modellerinin yeni mobil dünyaya adapte edilmesinin önemini vurgulayarak; yeni müşteri profiliyle pazarlamanın yolları anlatıldı.
Pazarlama Zirvesi’nde; “Pi’nin Yaşamı”( Life Of Pi) romanıyla dünya çapında üne kavuşan yazar Yann Martel ise Avea standında konuk olarak imza verdi ve Türkiye’deki okurlarıyla sohbet etti

N e istediğini bilen 6.7 mobil kullanıcı var
Dünya genelinde, 1.7 milyar TV kullanıcısı, 1.1 milyar sabit telefon ve 1.8 milyar kredi kartı kullanıcısı mevcutken, mobil abonelik sayısının 6.7 milyarı buluyor. “Müşteri profili, çevrimiçi broşürden ürün arayan, satın alma işlemini telefon ederek ya da mağazaya giderek gerçekleştiren müşteriden hayatı mobil yaşayan, beklentileri yüksek, çok daha bilinçli ve ne istediğini bilen bir müşteriye doğru değişim gösterdi. Mobil olarak adlandırdığımız bu yeni müşteri grubu, anında hizmet bekleyen, her zamankinden daha sosyal ve teknolojiye yatkın olarak dikkat çekiyor” dedi.

İş modelleri mobil uyumluluğu sağlanmalı
Farklı kaynaklardan beslenen yüksek volümlü verinin doğru ve gerçek zamanlı anlamlandırılması güçleşiyor. Bu noktada, doğru veriyi etkin şekilde analiz ederek aksiyon almak geleceğe yatırım anlamında önem taşıyor” diyen Manço, müşteriyi kazanmak için bir diğer önemli konunun da iş modellerinin bu yeni dünyaya adapte edilmesi olduğunu ifade etti. Avea, yeni gençlik markasının lansmanını Türkiye’nin en büyük Twitter buluşması #BiBuluşsak etkinliği kapsamında gerçekleştirmişti.