Mobil 10 ŞUBAT 2012 / 16:33

Avea, yakın gelecek deneyimini AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi'nde sergiliyor

Yakın gelecek AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi'nde

Avea’nın, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında gerçekleştirilen akademik çalışmaların günlük hayatı kolaylaştıracak yenilikçi ürün ve servislere dönüştürülmesi hedefi ile kurduğu AveaLabs, birinci yaşında, “AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi”ni hayata geçirdi. 



Finanstan eğlenceye, akıllı evden akıllı şehire, eğitimden yerel yönetimlere birçok konsept uygulamanın örneklerinin sergilendiği Merkez içinde ayrıca, Türkiye’nin ilk sanal asistanı RIFKI’nın da tanıtımı gerçekleştirildi.

AveaLabs, üniversite öğrencileri, araştırmacılar, şirketler ve teknoloji severlerin ziyaretine açık olacak. 1.5 milyon TL ek yatırımla kurulan AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi’nde yakın geleceğin teknolojileri deneyimlenebilecek.

Açılış kapsamında gerçekleştirilen basın toplantısında soruları Türkçe yanıtlayan sanal asistan Rıfkı, AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi’nin tanıtımını gerçekleştirirken gazetecilere geleceğin teknolojisi hakkında da bilgi verdi.  AveaLabs'in açılışı Avea CEO’su Erkan Akdemir ve Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin tarafından gerçekleştirdi.

Erkan Akdemir: "İnsanı teknolojiye değil, teknolojiyi insana yaklaştıracağız"

Avea’nın 2 yıl önce sektöründe ilk ve tek AR-GE Merkezi’ni faaliyete geçirerek, bir teknoloji şirketi olmak yolunda en büyük adımlardan birini attığını, atılan bu ilk adımı diğerlerinin takip ettiğini dile getiren Erkan Akdemir, şunları söyledi:

“Bu merkezle  teknoloji şirketi olarak, teknolojinin günlük hayatımıza kattığı ya da katabileceği değeri uygulamalı olarak göstermek istedik. Bu merkez teknolojinin sokaktaki insanla olan mesafesini azaltmak amacıyla insanları teknolojiye değil, teknolojiyi insanlara götürmek üzere geliştirilmiş bir planın parçası. Biz bu merkezde, teknolojinin içinde yaşayan Avea Ailesi olarak, geleceğin teknolojilerinin hayatlarımızı ne kadar kolaylaştıracağının deneyimlenmesini hedefledik. Burada şirketlerin ihtiyaç ve beklentilerine dönük özel çözümler üretme şansımız var.”

Coşkun Şahin: "Ümraniye Türkiye'nin 'Silikon Vadisi' olacak"

“Avea olarak teknoloji geliştirmede öyle bir noktaya geldik ki, bu teknolojileri deneyimletmek istedik” sözleriyle AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi’nin açılma nedenini özetleyen Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin de şunları kaydetti:

“Türkiye’nin halen ilk ve tek lisanslı Ar-Ge Merkezini kurarken o gün de bugün de inandığımız şey, geleceği tasarlayarak teknolojide söz sahibi olabilmekti. 5 milyar insanın, cep telefonu ve internetle birbirine sürekli bağlı olduğu bir dünyada, teknoloji şirketi olarak görevimiz hayatı kolaylaştırmak. Avea Ar-Ge merkezinde 220 mühendis bu amaçla hiç durmadan çalışıyor. Bu çalışmanın sonucunda da GSM sektöründeki rekabet tetikleniyor, bu tetiklemeden tüketici kazançlı çıkıyor. 1.5 milyon TL ek yatırımla kurduğumuz bu merkez hayallerin gerçeğe dönüştüğü yer olacak. Ümraniye’deki Teknoloji Merkezimiz Türkiye’nin Silikon Vadisi olacak. Modanın başkenti nasıl Paris, Roma gibi şehirlerse teknolojinin trendlerini de Ümraniye, Ümraniye’de de Avea belirleyecek”

6 bölümden oluşuyor, dünyanın teknolojisini barındırıyor

[caption id="attachment_43660" align="alignleft" width="225" caption="Avea CEO'su Erkan Akdemir sanal asistan Rıfkı ile birlikte."][/caption]

Yaklaşık 6 aylık yoğun bir çalışmanın ardından kurulan merkezde finanstan eğlenceye, akıllı evden, akıllı şehire, eğitimden yerel yönetimlere kadar pek çok sektörü ve kurumu ilgilendiren kavramsal uygulamalardan örnekler sergileniyor. Bölümler Mobil Finans, Akıllı Ev, Genç Alanı, Mobil Sağlık, Akıllı Şehir ve TT Grup Şirketleri olarak sıralanıyor.

Şu ana için 6 farklı bölümden oluşan AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi’nin kuruluşunda 15 kişilik bir mühendis ekibi görev aldı. Merkez, Avea Teknoloji Merkezi’nde 1.5 milyon TL ekstra yatırımla kuruldu.

Mobil Finans

Mobil ödeme sistemlerinde insanların hayatını kolaylaştıran uygulamaların sergilendiği alanda; geleceğin teknolojisi NFC uygulamalarına yer veriliyor. Merkezde sergilenen NFC’li Kiosklar aracılığı ile; elektrik, su ve doğalgaz faturaları, vergi ve trafik borçları sorgulamaları anında yapılabilirken, NFC Bonus telefonlarla da fatura ödemelerinin nasıl gerçekleşebileceği denenebiliyor.

Mobil finansta sergilenen ve restoranlarda yeni bir dönem başlatacak olan “dokunmatik restoran masası” ise; garson beklemeden sipariş verebilmeye, sipariş hazırlanırken mutfağın görüntülenebilmesine ve yine garson beklemeden hesap ödeyebilmeye imkan sağlayan bir teknoloji sunuyor.

Akıllı Ev

“Yaşadığımız evler, teknolojinin desteği ile hayatımızı daha fazla nasıl kolaylaştırır?” ve “Mobil yaşam ev yaşamının konforunu nasıl arttırır?” sorlarının yanıtları ile geliştirilen konseptte; tablet bilgisayarlarla yerinizden bile kalkmadan bir evi nasıl kontrol edilip yönetilebileceği deneyimletiliyor. Avea 3G teknolojisi ile evin dışındayken dahi evinizi görüntüleyebilir ve güvende olup olmadığını kontrol edebiliyorsunuz. Sabit hat ile konuşurken telefon görüşmesi bitene kadar, evden dışarı çıkamama dönemi kapanıyor. Sabit hattaki görüşmeyi cep telefonuna aktaran teknoloji ile konuşma kaldığı yerden devam ediyor.

Genç Alanı

Bu alanda gençlerin kullanabilecekleri yeni nesil teknoloji örneklerini sunuluyor. AveaMüzik, Mobil Akademi Servisi, digital yayıncılık, akıllı poster ve akıllı masa demoları ile gençlerin hayatı teknoloji ile renkleniyor. Dokunmatik ekranlı eğlence masasında oyun oynayıp, fotoğraf çekip, çizimler yapılıp mail atılabilirken, akıllı tabletler üzerinde kitap okunup, mobil eğitim ile cepten eğitim alınabiliyor.

Mobil Sağlık

Avea’nın iddialı olduğu başka bir alan olan sağlıktaki mobil uygulamalarda; Mobil Tahlil, Akıllı Tansiyon Ölçer, Akıllı Tartı ile uzaktan mobil sağlık hizmetlerinin örnekleri sergileniyor. İnsanların sağlık cihazlarından yaptıkları ölçümler otomatik olarak telefonları vasıtası ile aile hekimlerinin sağlık sistemlerine gönderilebiliyor, bu sayede aile hekimleri hastalarını daha yakından takip ederek herhangi olumsuz bir durum test etmeleri durumunda, hastalarını kontrol için zaman kaybetmeden çağırabiliyor.

Akıllı Şehir

Smart City kavramının Türkiye’de nasıl uygulanabileceğini gösteren çarpıcı örnekleri görmek bu alanda mümkün olabilecek. Birkaç yıl sonraki ulaşım teknolojinin rahatlığını bugünden yaşatacak bazı uygulamalardan örneklerde turnikelerde akbilin yerini NFC telefonları alırken, duraklardan geçen toplu taşıma araçlarının hangileri olduğunu, kaç dakikada durağa geleceğini görülebiliyor. Avea hatlı telefon akıllı bilet olarak kullanılabilirken, cep telefonundan SMS atarak TL yüklenebiliyor. Ayrıca Akıllı belediye kapsamında tarihi mekanlara QR kod (karekod) konulması, parkların uzaktan izlenebilmesi gibi pek çok uygulamayı görme şansı bulunuyor.

TT Grup Şirketleri

Turk Telekom grup şirketlerinin çözüm ve uygulamalarının sergilendiği bu alanda da oyunlar, internet servisleri, eğitim çözümleri, telekom çözümlerinin hepsini bir arada görmek mümkün.