Mobil 17 KASIM 2009 / 07:50

Apple'ın "önemli mağaza" stratejisi

Apple'ın 40-50 yeni mağazasının yarısından fazlası 2010'da Amerika'nın dışında olacak.

Apple'ın 40-50 yeni mağazasının yarısından fazlası 2010'da Amerika'nın dışında olacak.


Apple Perşembe günü, gelecek yıl 40-50 yeni perakende satış mağazası açmayı umduğunu söyledi. Bununla birlikte büyük şehirlerdeki büyük mağazalara daha fazla odaklanacağını belirtti.

Apple Satış Başkan Yardımcısı Ron Johnson, New York, Upper West Side ve Paris'te açılan mağazaları "önemli mağaza" olarak açtıklarını belirtti. Mağazalar göz alıcı mimarisi ile dikkat çekerken, trafiğin yoğun olduğu yerlerde açıldı.

Apple perakende mağazaları, benzer tüketici elektroniği mağazaları içinde en başarılı olanı ve bu mağazalar şirketin markalaşma stratejisinin anahtar bir parçası olmaya devam ediyor. Personelin ürün bağlantılı sorulara yardımcı olabildiği Genius Bar gibi hizmetler, müşterileri ilk satın alımdan sonra bile geri gelmeye teşvik ediyor.

Yeni mağazalar, hem önem hem de standart açısından, daha büyük Genius Bar'ları karşılamak için daha geniş olacak. Apple'ın 40-50 yeni mağazasının yarısından fazlası 2010'da Amerika'nın dışında olacak; İngiltere, Kanada, Avustralya, İtalya, İsviçre, Almanya, Fransa ve Çin, mağazaların açılacağı yerlerden bazısı.