Mobil 07 TEMMUZ 2011 / 16:10

30 milyona niyet 24’e kısmet

Akıllı telefon pazarındaki sert rekabet LG’nin 2011 yılı beklentisini aşağı çekti. Şirketin bu alanda ne zaman ‘toparlanacağı’ bilinmiyor.



LG, akıllı telefon pazarındaki sert rekabetin bir sonucu olarak, satış hedeflerini de aşağı çekti. Güney Koreli şirket, hacim olarak dünyanın en büyük üçüncü telefon üreticisi ama son açıklamasında telefon birimi için bir ‘toparlanma’ beklemediğini belirtirken, devam eden dört çeyrek dönemde de zarar etmekten kurtulamadı.

Şirket akıllı telefonlara odaklanmakta en büyük yerel rakibi olan Samsung Electronics’ten daha geç davrandı ve nispeten küçük ölçeği de şirketin daha ucuz telefonlara yönelik artan talepten gelir elde etmekten uzak tuttu. Şirket yetkililerine göre, şirketin bir bütün olarak performansı kademeli olarak gelişiyor ama hızlı değişen dış pazar ortamında, şirketin ne zaman gerçek anlamda toparlanacağını tahmin etmek çok zor.

Bu zayıflık tüm portföyünü etkiliyor

2011 yılı akıllı telefon satış tahminini 30 milyon adetten bir önceki hedefi 24 milyona indirdi. Tüm ‘el cihazı’ satış hedefini de 150 milyon adetten 114 milyona düşürdü. Yılın ilk yarısında LG, 10 milyondan biraz fazlası akıllı telefon olmak üzere, neredeyse 50 milyon mobil telefon sattı. Buna karşılık, sadece yılın ikinci çeyreğinde Samsung’un ise 19 milyon akıllı telefon sattığı tahmin ediliyor. Sektör uzmanlarına göre, LG’nin akıllı telefonlardaki zayıflığı, tüm portföyünü etkiliyor ve marjlarını da olumsuz etkiliyor.

Nokia’nın son fiyat düşüşleri de aslında tüm telefon üreticilerini olumsuz etkiliyor. LG gibi Nokia da portföyünü yenilemekte geç kaldı ve Reuters kaynaklarına göre bu, Avrupa’da akıllı telefon fiyatlarını yüzde 15 düşürdü. Uzmanlara göre gelecek birkaç çeyrek dönem çok zorlu geçecek. Nokia ve RIM fiyatlarını indiriyor ve marjlar da pazar payını zorluyor. Samsung gibi diğer üreticiler ise bu yapıda bir fırsat kapmak için hazırda bekliyor.

Bu tabloda LG’nin son çeyrek dönemde de zarar açıklaması bekleniyor. Sebep ise şirketin Apple ve Samsung ile mücadele edebilecek ürünleri pazara sunmayı becerememesi ve ürettiği daha basit el cihazlarına yönelik talep büyümesinin zayıflaması. Yalnız şirket kademeli dahi olsa zararını azaltıyor ve bir bütün olarak performansı da toparlanıyor. Bunda Optimus 2X ve Optimus Black gibi modellerine yönelik güçlü talebin etkisi büyük.