Kurumsal Gelişim 04 ŞUBAT 2016 / 11:32

Vodafone 2015 yılı 3. çeyrek mali sonuçlarını açıkladı

Ekim-Aralık 2015 dönemine ait üçüncü çeyrekte şirket; servis gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21,3 arttırarak, şirketin servis gelirleri 1,8 milyar TL’ye ulaştı.

Vodafone’un 'Türkiye’yi uçtan uca dijitalleştirmek' mottosuyla yürüttüğü Dijital Dönüşüm Hareketi’nin etkisiyle şirketin finansal sonuçlarında veri gelirlerindeki artış dikkat çekti. 3. çeyrek itibariyle akıllı telefon penetrasyonunu yüzde 57’ye çıkaran şirket, veri gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 86 artırdı. Vodafone Türkiye abonelerinin veri kullanımı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 116 artarak üçüncü çeyrekte toplam 50 bin terabayta ulaştı. 
                          
2015-16 mali yılının 3. çeyrek sonu itibariyle Vodafone Türkiye’nin abone sayısı 21,9 milyon olarak gerçekleşirken, şirketin faturalı abone bazının toplam içindeki oranı yüzde 43,5’e ulaştı. Vodafone Red tarifeleri şirketin faturalı abone bazındaki büyümesinde öne çıktı. Faturalı abone sayısı geçen senenin aynı dönemine göre 1,2 milyon net abone artışı ile 9,5 milyona ulaştı.
 
Türkiye’de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla Yarına Hazırım Platformu’nu hayata geçiren şirket, kurumsal alanda da istikrarlı büyümesini sürdürdü. Vodafone Türkiye kurumsal segment toplam gelirlerini mali yılının 3. çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20* artırdı.
 
Öte yandan 1 Ocak 2015 tarihinde “Vodafone SüperNet Telefonsuz ADSL” hizmetini lanse eden Vodafone Türkiye’nin sabit genişbantta hızlı büyümesi ise devam etti. Üçüncü çeyrekte 97 bin net abone artışı sağlayan şirketin sabit genişbant abone sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre 4 katına çıkarak 280 bine ulaştı. Şirketin sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise üçüncü çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 54 arttı.