Kurumsal Gelişim 28 OCAK 2016 / 14:10

Media Markt 2015 yılı değerlendirmelerini paylaştı

Bugün Media Markt Türkiye’nin yeni İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım’ın ev sahipliğinde gerçekleşen etkinlikte, Media Markt’ın 2015 yılı değerlendirmeleri ve 2016 yılı hedefleri paylaşıldı

Media Markt Türkiye’nin yeni İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım’ın görevinin başına geçtikten sonra ilk kez basınla bir araya geldiği etkinlikte, Media Markt Türkiye’nin 2015 yılı başarıları ve 2016 yılı hedefleri aktarıldı. 2015 yılında Media-Saturn Holding’in 21.7 milyar Euro’luk ciro elde ettiğine belirten Yenal Gökyıldırım; Avrupa’daki en büyük rakiplerini 7 milyon Euro ciro farkıyla geride bıraktıklarını vurguladı. Gökyıldırım, Media Markt Türkiye’nin 2015’te organize elektronik perakende kanalının iki katı büyüdüğüne dikkat çekerek; şirketin 2015 yılına kıyasla sepet büyüklüğünde yaklaşık yüzde 30’luk bir artış olduğunu ve bunun sonucunda son 3 ayda da yüzde 17 ciro artışı kaydettiğini söyledi.

177 bin metrekare toplam perakende alanı ile Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakende zinciri olduklarını söyleyen Gökyıldırım şunları ekledi: “ İlkini Ankara mağazamız ile hayata geçirdiğimiz şehir mağazalarımız ile yeni bir ivme kazandık. 2016 yılında 5’i şehir mağazası olmak üzere toplam 6 yeni mağazamızı daha hizmete açacağız.”
 
2016 yılında sektörde yüzde 12 oranında bir büyüme beklenmesine rağmen, Media Markt yüzde 20 oranında büyüme bekliyor. Mağazalar ve online alışveriş sitesinin yanı sıra mobil, tablet ve çağrı merkezini de içeren çok kanallı stratejilerini de güçlendirmeyi hedefleyen şirket, yaptığı araştırmalar sonucunda Türk tüketicilerin yüzde 56’sının çok kanallı alışveriş yapmayı tercih ettiğini belirtiyor.

Gökyıldırım bu yıl müşteri hizmetlerine yaptıkları yatırımları arttırdıklarını ve müşteri memnuniyetine çok önem verdiklerini belirterek sözlerine devam ediyor: “Müşteri memnuniyetini odağımıza aldık. Bugüne kadar yaptığımız araştırmalarda gördük ki, müşterilerimizin yüzde 60’a yakın bir bölümü sadece uygun fiyat sunan değil, daha iyi hizmet veren perakende markasından satın almayı tercih ediyor. 2016 ve sonrasında hayata geçireceğimiz yeni uygulama ve kampanyalarla müşterilerimizin kalbine taht kuracağız”