Kurumsal Gelişim 01 ARALIK 2014 / 14:59

Blippar merkez ofislerine İstanbul'u da ekledi

Artırılmış gerçeklik platformlarından Blippar, dünyadaki 10. merkez ofisini Türkiye’de açtı. Basın lansmanı için İstanbul’a gelen Blippar CEO’su ve kurucu ortağı Ambarish Mitra, Türkiye’nin kendileri için çok önemli bir pazar olduğuna dikkat çekti. 

2011 yılında iki girişimci Ambarish Mitra ve Omar Tayeb’in, İngiltere’de bir akşam 10 Pound’luk banknottan ilham alıp “Kraliçenin resmi hareket etse, ne kadar eğlenceli olurdu” diye başlayan hikayeleri, bugün milyonlarca insanın hayatına ‘blipplemek’ olarak girdi. Dünyanın önde gelen markaları, yayıncıları, reklamcıları ve eğitimcileri için çalışan Blippar, artırılmış gerçeklik ve görsel tanıma teknolojileriyle, fiziksel dünyayı hareketlendiriyor. Markalarla güçlü işbirlikleri yapan Blippar, yeni ve heyecan verici yöntemlerle tüketicillerin sadakatini ve markalarla etkileşimini artırıyor. Görsellere farklı bir boyut katarak, düz bir içeriğin interaktif bir şekilde hayata bulmasını sağlıyor. Ve bu sayede ilk kez pazarlamada yatırım maliyetleri bu denli net ölçümlenebiliyor. Markalar için dünya genelinde 6.8 milyar akıllı telefon kullanıcısına ulaşma olanağı sağlayan uygulama, blipplerde geçirilen ortalama 75 saniye ile uzun deneyim süresine sahip olma özelliğiyle dikkat geçiyor.



Üç yıl içerisinde büyük bir başarı yakalayarak, geçtiğimiz Haziran ayında rakibi Layar’ı da bünyesine katan Blippar, 50 milyondan fazla kullanıcıya ulaşarak küresel AR (Augmented Reality) platformunda lider pozisyona geldi. Bugüne dek Procter & Gamble, Pepsi, Nestle, Heinz, Coca-Cola, L’Oreal, gibi pek çok büyük markaya hizmet veren Blippar CEO’su ve kurucu ortağı Ambarish Mitra, İstanbul Raffles Hotel’de gerçekleşen Türkiye lansmanında şöyle konuştu:

‘Öngörülerimize göre 5 yıl içinde bilgiye ulaşmanın iki yolu olacak. Bir tanesi arama motorunda sözcük bazlı arama yapmak. Sözcük bazlı arama yapıldığında algılarımızla kısıtlı kalıyoruz. Yani iki kişi arama motorunda bir objeyi ararken kullandığı kelimeler nedeniyle çoğu zaman aynı sonuca ulaşamıyor. İkinci yol ise mobil cihazlar ile yapılan görsel bazlı arama. Cihazınızın kamerasını hakkında bilgi edinmek istediğiniz objeye veya görsele tuttuğunuzda direkt olarak bilgiye ulaşabileceksiniz. Bizim de ulaşmak istediğimiz nokta bu.’

Bölge CEO’su Zehra Öney, Blippar’ın yeni nesil görsel tarayıcı olma hedefini izleyecek, bu vizyona bağlı güçlü bir ekip oluşturdu. Ve ekip; PepsiCo, Ülker, P&G, Yapı Kredi Bankası, İş Bankası, Akbank, Turkcell, Enerji Bakanlığı, BSH, Fenerbahçe, Defacto, Modagram, Nissan ve Eczacıbaşı ile heyecan verici projelere imza attı. Blippar Türkiye çok yakında Türkiye’nin en büyük, en yaygın kullanılan imge tanıma platformu haline gelecek ve çevrimiçi-çevrim dışı dünyalar arasındaki köprü olacak.

Blippar Türkiye CEO’su Zehra Öney yaptığı konuşmada şunlar dile getirdi:

‘Artırılmış gerçekliğin (Augmented Reality) en ileri tekonojisini kullanarak, markalar ile tüketiciler arasındaki sadakati interaktif deneyimlerle güçlendiren Blippar’ın dünyadaki 10. ofisini Türkiye’de kurmuş olmaktan büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz. Blippar ile artık gündelik yaşamımızda karşımıza çıkan bir ürüne, sokaktaki reklam panolarına, keyifle okuduğumuz gazete ve dergimize yepyeni bir boyut kazandırmak, akıllı telefonlarımızı sihirli bir merceğe hatta 3. bir göze dönüştürmek mümkün. Çünkü blipp’lenen yazılar, bir anda sayfadan dışarıya taşıp yaşamın içine interaktif bir deneyim olarak girecek. Dikkatinizi çeken bir reklama bakarken, onu blipp’lediğinizde kimi zaman kendinizi başrol oyuncusu olarak bulacak, kimi zaman bir interaktif oyuna başlayacaksınız. Markalarla aranızdaki deneyim artacak, onları daha çok seveceksiniz. Böylece, blipplenen her şey yeni bir boyut kazanarak, sizi içine alan bir deneyime dönüşecek. Ve ben eminim ki blipplemek, çok geçmeden google’lamak veya tweet’lenmek gibi yaşamımızın bir parçası haline gelecek’