Kurumsal Gelişim 14 OCAK 2016 / 09:41

BlaBlaCar büyümeye devam ediyor

Şehirlerarası yolculuk paylaşım platformu BlaBlaCar, Jizdomat’ı satın alarak Çek Cumhuriyeti ve Slovakya pazarlarına girdiğini duyurdu.

Yolculuk paylaşım platformu, satın alma stratejisiyle büyümesini sürdürüyor: Jizdomat’ın satın alınması BlaBlaCar’ın Avrupa’da altıncı globalde yedinci satın alması diyebiliriz. BlaBlaCar’ın 25 milyon üyeye sahip global topluluğuna en son eklenen Çek Cumhuriyeti ve Slovakya hesaplı şehirler arası yolculuk paylaşımı için ciddi bir potansiyel oluşturuyor.

İiki ülkede de arabayla yolculuk yapmak oldukça maliyetli ve 1 galon benzin (3,8 litre) Çek Cumhuriyeti’nde günlük ortalama gelirin yaklaşık yüzde 12’sine, Slovakya’da ise yüzde 13’üne denk geliyor. Bunun yanı sıra her iki ülkede de sürekli online bağlantıda olan genç bir nüfus mevcut. Çek Cumhuriyeti’nde sosyal medya penetrasyonu yüzde 75 iken Slovakya’da bu oran yüzde 55. Hesaplı ulaşıma olan ihtiyaç, Jizdomat’ın kuruluşundan bu yana gösterilen ilgiye de yansımış durumda. 5 yıllık süre içerisinde şirketin oluşturduğu güçlü sürücü ve yolcu topluluğu artık yolculuklarını Prag’dan Berlin’e 11€ ve Bratislava’dan Krakow’a 15€ gibi uygun fiyatlara kesintisiz olarak yapabilecek. 

Çek Cumhuriyeti ve Slovakya pazarlarına girilmesiyle beraber BlaBlaCar’ın faaliyet gösterdiği ülke sayısı da 22’ye yükselmiş oldu: Türkiye, Fransa, Almanya, İngiltere, İspanya, Hollanda, Belçika, Lüksemburg, Hırvatistan, Macaristan, İtalya, Polonya, Portekiz, Romanya, Rusya, Sırbistan, Ukrayna, Hindistan, Meksika, Brezilya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya.