Kariyer 02 MAYIS 2012 / 16:24

Yüz yüze iletişimi en çok Türkler seviyor

İnsan kaynakları danışmanlık şirketi Randstad'ın “Global iş dünyası eğilimleri” raporuna göre, Türkiye’nin de dahil olduğu 32 ülkeyi kapsayan rapora göre her 10 çalışandan 7’si işte yüz yüze iletişimi tercih ediyor. Raporda yüzde 81 oranında yüz yüze iletişimi en çok tercih eden ülke Türkiye oldu.



Randstad'ın, Avrupa, Asya Pasifik ve Amerika kıtalarını içeren, Türkiye’nin de dahil olduğu 32 ülkeyi kapsayan 2012 yılının ilk raporu çalışanların iletişim tercihlerini ortaya koydu. Raporun sonuçlarına göre küresel olarak her 10 çalışandan 7’si işte telefon ve e-mail yerine yüz yüze iletişimi tercih ediyor. İnternet ve mobil erişimin iş yerlerindeki kullanım oranının artmasına rağmen yüz yüze iletişim hale en çok tercih edilen iletişim yöntemi olarak göze çarpıyor. Norveç, Japonya ve Singapur yüzde 57'lik oranla yüz yüze iletişimi en az tercih eden ülkeler olarak göze çarparken, Türkiye yüzde 81 oranla ilk sırada yer aldı.

Araştırmanın dikkat çeken bir diğer noktasıysa, çalışanların elektronik çalışma araçlarına bakış açılarıyla ilgili kısmı oldu. Çalışanların yüzde 75'lik kesimi toplantılarda akıllı cep telefonları ve e-postalara yanıt vermenin yanlış olduğunu düşünürken, özellikle Macaristan'daki çalışanlar bu konudan oldukça rahatsız olduklarını yüzde 80'lik oranla ortaya koydular.

Konuya değinen Randstad Türkiye Genel Müdürü Altuğ Yaka, günümüzde gelişen teknoloji ve mobil cihazların hayati önem taşımasına rağmen, iş dünyasının hala yüz yüze iletişimden vazgeçmediğini söyledi. Özellikle Akdeniz ülkelerinde yüz yüze iletişimin daha fazla güven verdiğini ifade eden Yaka, raporun bu noktada gerçekleri ortaya koyduğunun altını çizdi.

Özel hayat ve iş hayatı iç içe

Araştırmanın sonuçlarına göre çalışanların ortalama yüzde 40’ı işverenlerinin kendilerinden 7 gün 24 saat ulaşılabilir olmalarını istediğini düşünüyor. Çin, bu ruh haline kapılan çalışanların ülke sıralamasında yüzde 64 ile ilk sırada yer alırken, Hindistan yüzde 61 ile ikinci sırada yer aldı. Bu ülkelerdeki çalışanlar iş saatleri dışında ve tatillerde işle bağlantılı telefon ve e-posta alma olasılıklarının daha fazla olduğunu belirtirken, genel olarak her 10 çalışandan 4’ü, iş saatleri içinde özel işleriyle de ilgilendiğini söyledi.

İnternet erişiminin ve akıllı telefon kullanımının yüksek olduğu ülkelerde ve özellikle Asya’daki çalışanlar, günlük olarak ilgilenebileceklerinin üzerinde bilgi almaları sebebiyle daha az verimli olduklarını düşünüyor. Küresel olarak her 10 çalışandan 4’ü bir e-posta ya da telefona hemen karşılık vermezler ise kendilerini yetersiz hissettiklerini belirtirken, bu eğilim yüzde 72 ile en çok Çin ve Hindistan’daki çalışanlarda gözlemlendi.

YORUMLAR
@emrahy 30 MAYIS 2012 / 14:49 0 0
Bence çok doğru bir tesbit. Fakat çıkartılması gereken sonuç daha çok yüz yüze görüşmek değil, yaptığımız iletişimi yüz yüze hissi veren sistemlere taşımaktan geçiyor. Tümleşik iletişim(UC) sisteminin de hedeflerinden biri bu: http://www.karel.com.tr/urun-cozum/ucap-tumlesik-iletisim-unified-communications-platform