Kariyer 23 EKİM 2012 / 15:50

Türkiye'nin en iyi çağrı merkezleri belli oldu

Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri 2012 sahiplerini bulurken, 11 ana kategoride 11 firmanın ödül kazandığı törende 500 ve üzeri koltuk kapasitesinde Vodafone, 100-499 arası koltuk kapasitesinde Speak, “Türkiye’nin En İyi Çağrı Merkezi Ödülü’ne hak kazandı. 



Düzenlenen törende; birinciliğin çıkmadığı 100’den az koltuk kapasitesinde Bursagaz, "En Övgüye Değer Çağrı Merkezi" seçildi. En fazla başvurunun yapıldığı "Sosyal Medyada En İyi Müşteri Yönetimi" kategorisinde Akbank ödül aldı. Engelli Malzemeleri Ofisi (EMO)’nin görme engellilere istihdam yaratan projesi ise Özel Ödül’e layık görüldü. Vatandaş odaklı hizmeti ön plana çıkaran Sedaş, "En İyi Yeni Çağrı Merkezi" seçilirken, aynı kategoride İETT, "En Övgüye Değer Çağrı Merkezi" oldu.

Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri de bu gelişimin paralelinde 19 Ekim’de 7.si düzenlenen ödül töreninde bu yıl ilk kez "Sosyal Medyada En İyi Müşteri Yönetimi" gerçekleştiren firmayı da ödüllendirdi. Akbank’ın ödül aldığı sosyal medya kategorisinde Turkcell Global Bilgi de En Övgüye Değer Çağrı Merkezi oldu. Bu kategoride adaylar; Strateji ve Süreç Yönetimi, Kriz Yönetimi, Operasyonel Personel / Ajans Planlama – Yönetimi, Teknoloji Kullanımı, Sosyal Medya Cevaplama Yönetimi, Social CRM, Yenilikçi / Fark Yaratan Uygulamalar olmak üzere 7 farklı kriterde değerlendirmeye alındı.

“Türkiye, Doğu Avrupa ve Orta Doğu’nun gözbebeği”

Konuyla ilgili konuşan IMI Group Başkanı Meltem Karateke, çağrı merkezi sektöründe artan Anadolu yatırımlarının, verilen devlet teşvikleri büyümeyi İstanbul’la sınırlı bırakmamış ve ülke geneline yayıldığını söyledi. Karateke, bugün sektör adına elde edilen her başarının Türkiye’yi dünyada farklı bir konuma taşıdığını belirtirken, Türkiye'nin bugün çağrı merkezi sektöründe Doğu Avrupa ve Orta Doğu’nun göz bebeği olduğunu dile getirdi.

7. Türkiye Çağri Merkezi Ödülleri 2012 Kazananlar

1. En İyi Çağrı Merkezi

- 500 ‘den fazla Koltuklu: VODAFONE

- 499-100 Koltuklu: SPEAK

- 100 ‘den az Koltuklu: -

En Övgüye Değer: BURSAGAZ

2. En İyi Çağrı Merkezi Eğitim Programı: SPEAK

3. En İyi Çağrı Merkezi Performans Gelişimi: TÜRK EKONOMİ BANKASI

4. En İyi Müşteri Deneyimi: AVEA

- En Övgüye Değer: MARKAFONİ

5. En İyi Yeni Çağrı Merkezi: SEDAS

- En Övgüye Değer: İETT

6. Teknolojinin En İyi Kullanımı: AVEA

7. Sosyal Medya’da En İyi Müşteri Yönetimi: AKBANK

- En Övgüye Değer: TURKCELL GLOBAL BİLGİ

8. En İyi Çağrı Merkezi Takım Lideri: ATOS-Sevil Korkmaz

9. En İyi Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi: AKBANK-Gülcan Ünal

- En Övgüye Değer: DIYALOGO-Nihan Burgaz

- En Övgüye Değer: ATOS-Hilal Yıldırım

10. En Yaratıcı Çağrı Merkezi Uygulaması: VODAFONE

11. En İyi Telemarketing ve Satış Kampanyası:

-En Övgüye Değer: HALK BANKASI