Kariyer 23 MART 2012 / 16:06

T-Mobile bin 900 çağrı merkezi çalışanıyla yollarını ayırıyor

T-Mobile bin 900 çalışanıyla yollarını ayırıyor

T-Mobile ABD, yaptığı açıklamayla ülke genelinde bin 900 çalışanı ile yollarını ayırarak giderlerini azaltmayı ve daha rekabetçi kalmayı hedeflediğini duyurdu. AT&T birleşmesinin gerçekleşmemesi şirket çalışanlarına mâl olacak gibi görünüyor.



Ülkemizde son dönemde olduğu gibi, dünyada da çağrı merkezleri büyük önem kazandı. Başta telekom operatörleri olmak üzere, birçok hizmet sunan şirket çağrı merkezlerinde müşterilerini dinleyecek kişilere ihtiyaç duyuyor.

T-Mobile ABD, ülke çapında bin 900 kişinin işine son vereceğini duyurdu. Yapılan açıklamada, Haziran ayı sonuna kadar, toplam 24 çağrı merkezinden 7’sinin kapatılacağı bildirildi. T-Mobile ABD’nin çağrı merkezlerinde çalışan 3 bin 300 kişi bulunurken yedi merkezin kapatılmasıyla bin 700 kişinin işten çıkarılacağı bilgisi verildi. Bu da şirketin önemli bir küçülmeye doğru adım attığını gösteriyor.

T-Mobile CEO’su Philipp Humm, alınan kararın kolay olmadığını ancak büyümek için gerekli yatırımı sağlayabilmek için gerekli olduğunu vurguladı.

ABD’de 802 bin abonesini bulunan şirket, AT&T tarafından 39 milyar dolara satın alınmak istenmiş ancak rekabet kuralları gereği anlaşma iptal edilmişti.

2012’nin ikinci çeyreğinin ardından şirketin yeniden yapılanma sürecini hızlandırması bekleniyor. Bu doğrultuda ağlarını modernize etmesi, yeni teknolojiler eklemesi ve daha fazla satış elemanı bünyesine katması bekleniyor. Şu şirketin 36 bin çalışanı bulunuyor.