Kariyer 30 OCAK 2013 / 09:51

Symantec şirketlerin iş süreçlerini daha yalın hale getirmek istiyor

Symantec, şirket işleyişini daha etkin ve yalın hale getirecek stratejisini açıklarken, yeni stratejilerle birlikte müşterilere ve iş ortaklarına daha ileri düzeyde hizmet sağlanabilecek. 



Symantec Başkan ve CEO’su Steve Bennett yeni stratejiyle ilgili görüşlerini şu şekilde ifade etti:
“Symantec’in stratejisi oldukça net. Bireylerin, kurumların ve ülkelerin enerji ile zamanlarını dijital hayatta güvenliklerini sağlamakla uğraşmak yerine isteklerini gerçekleştirmeleri için harcamalarını istiyoruz. Symantec, hedefe yönelerek daha iyi uygulamalarla iş ortakları ve müşterilerinin işlerini daha da kolay, daha da iyi bir hale getirecek. Bunun için direkt bir yol haritamız var: Müşterilere özel olarak hazırlanan daha iyi ürün ve servisler sunmak; araştırmayı, satın almayı, kullanmayı ve ihtiyaçları olan desteği almalarını daha kolay hale getirmek.”

 

Şirket, mevcut ürün ve servislerini yeni, inovatif çözümlerle birleştirdiği ve müşterinin daha yüksek değer elde etmesini sağlayacağı 10 kilit alana odaklanıyor. Geliştirme sürecinin sunulan teklife bağlı olarak 6-24 ay arasında değişmesi bekleniyor.

Symantec’in gelecekte sunacağı bu çözümler üç ana başlıktaki müşteri ihtiyacını karşılamaya yönelik bir şekilde geliştirildi: Ev ve iş yerlerinde verimli ve güvende olmayı basit bir hale getirmek, ofis ve işletmelerin emniyette ve güvenlik standartlarıyla güncel kalmasını sağlamak, iş bilgileri ile uygulamaların çalışmasını sağlamak. Bu doğrultuda şirket, şu alanlara odaklanarak çözümler sunuyor: Mobil işgücü verimliliği, Norton koruma, Norton bulut çözümü, bilgi güvenlik servisleri, kimlik/içerik güvenlik ağ geçidi, veri merkezi güvenliği, iş sürekliliği, entegre yedekleme sistemi, bulut bazlı bilgi yönetimi ve nesne depolama platformu.

Bennett stratejiyle ilgili olarak görüşlerine şu şekilde devam ediyor:
“Müşteriler inovatif ürünlerle dolu daha geniş bir portföyden kullanmak istedikleri çözümleri seçebilecekler. Biz müşterilerimize sadece ürünü almalarını aksi takdirde vazgeçmelerini gerektirecek çözümler sunmuyoruz. Müşterilerimiz kendileri için doğru olana karar verebilir ve bu doğrultuda ürünleri satın alabilirler. Fakat mobil ve bulut teknolojileri sayesinde yeni oluşan tehditlerle başa çıkmalarını sağlayacak entegre çözümlere geçmelerini sağlayacak tercihleri olacak.”

Müşterilere değer katmaya gelecekte de devam etmek için şirket araştırma ve geliştirmeye yönelik yatırımlarını da artıracak. Bunun yanı sıra gelecek neslin ihtiyaçlarını karşılamak için inovatif ürünler geliştirmeye devam edecek. Müşterilerine artı değer sunmak için stratejik ortaklıklar kuracak olan şirket, bu sayede müşteriler uç nokta, ağ ve veri merkezi seviyesinde sürekli olarak yenilenen bilgiye ve korumaya yönelik değişimlere hakim olacaklar.

Bennett, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Müşterilerimizin hala farklı cihazlar üzerinde bilgi korunması, taşınması ve yönetilmesine ilişkin olarak birçok karşılanmayan isteği var. Kaynaklarımız ve teknik bilgimiz sayesinde bu ihtiyaçları karşılamak için piyasadaki tüm rakiplerimizden daha iyi bir konumdayız. Müşterilerimize yardım etmemizi sağlayan altyapımız mevcut. Yeni stratejimiz hem odak noktamızı hem de uygulamalarımızı geliştirecek. Ayrıca müşterilerimizin gelecekteki ihtiyaçlarını anlayacak birikim ve bilgiye de sahibiz. Bu konu tamamen uyumla ilgili.Bunun yanı sıra inovasyon ve gelişen teknolojiyle müşterilerin mevcut ile gelecek ihtiyaçlarına odaklanmak mümkün.”

Kurum yapısı ve faaliyetleri

Şirketin satış süreci mevcut müşterilerini yönetme kanalından devam edecek. Ayrıca yeni müşterilerle satış gücünün kuvvetlendirilmesi de sürdürülecek. Öte yandan şirket daha stratejik kaynaklar, hedefe odaklanma ve organik büyüme ile pazarlama bölümünü kuvvetlendirecek.

Yeni ve özel bir CEO ofisi kuran şirket, bunun yanı sıra Bennett ile günlük olarak çalışılması, operasyonel ve işlevsel kararların alınması için yöneticilerden oluşan küçük bir ekip belirledi. Bu doğrultuda CEO’ya belirli alanlar (İK, finans, hukuk vb.) ve bölgesel satış liderleri hakkında direkt olarak raporlar verilecek. Rapor hazırlayacak olan diğer bir grup BT, pazarlama, iletişim ve teknoloji alanlarında görev yapan yöneticilerden oluşacak.

Şirketi daha esnek bir hale getirebilmek ve müşterilerin ihtiyaçlarına kolay bir şekilde yanıt verebilmek için şirketin ön cephesinde çalışanların sayısı artırılacak. Bu sayede iş gücü azaltılarak, daha az sayıda yönetici ve orta seviye pozisyonda çalışan olacak. Bu sürecin Haziran 2013’te tamamlanması bekleniyor.

Bennett süreç ile ilgili olarak,
“Symantec lider ürün, marka ve çalışanlarıyla güçlü bir kurum. Geçmişteki yönetici ve çalışanlarımız üzerine inşa edeceğimiz olağanüstü bir miras bıraktı. Bundan sonraki adımımız, pazardaki hızlı gelişmeler ayak uydurmamızı sağlayacak değişimleri gerçekleştirmek olacak. Bu sayede Symantec’in müşterilerine ve iş ortaklarına muazzam değer sunma geleneği devam edecek”

diyerek görüşlerini belirtti.

Finansal Uygulamalar

Şirket, strateji ve operasyonel planını uygularken önümüzdeki iki-üç yıl içerisinde yüzde 5’in üzerinde organik ciro büyümesi ve GAAP dışı faaliyetlerde yüzde 30’dan fazla kâr elde etmeyi planlıyor.

Şirket önümüzdeki yıllarda büyüme kapasitesini geliştirirken önemli değişimlerden geçecek. Yenilenen bir ekip ve saha satış ekibi temsilcileriyle kendini tekrarlayan bir kurum yapısına sahip olmayacak. Kurum, 2014 mali yılında organik ciro büyümesinin yüzde 0-2 arasında olmasını bekliyor. Bunun yanı sıra tekrar ve karışıklığın önlenmesi sağlanarak verimliliğin artırılması ve kaynakların yeniden konumlandırılması için birçok olanak oluşturuldu. 2014 mali yılında GAAP dışı operasyonlarda 200 baz puan artış bekleniyor. Ayrıca, 2014 mali yılında toplam 275 milyon dolarlık kıdem tazminatlarının nakit akışı etkilenecek.

2015-2017 mali yılları arasında organik kârın yüzde 5 oranında yıllık bileşik büyüme oranı yaratması hesaplanıyor. GAAP dışı faaliyet marjlarının ise 2015’te 200 puan artacağı öngörülüyor. Bu doğrultuda 2015 mali yılı sonunda GAAP dışı faaliyet marjlarının yüzde 30’a ulaşması bekleniyor.
ETİKETLER : symantec