Kariyer 29 KASIM 2012 / 14:16

Software AG süreç yönetimlerindeki verimi artırmayı planlıyor

Software AG, International Data Corporation ile birlikte düzenlediği konferansta, kurumlarda verimliliği maksimuma çıkartan süreç yönetim stratejilerini masaya yatırdı. 



27 Kasım tarihinde düzenlenen konferans, bu yatırımların şirketlere sağladığı faydaları IDC Ortadoğu, Afrika ve Türkiye'nin Başkan Yardımcısı ve Bölge Genel Müdürü Jyoti Lalchandani, Software AG Başkan Yardımcısı Gökhan Arıksoy ile Software AG Süreç Mükemmelliği Teknoloji ve Önsatış Müdürü Yalkın Yanık’ın konuşmaları ile katılımcılarla paylaştı.

BT sistemleri genellikle silolarda bulunduklarından dolayı pek çok fonksiyonun bir arada olduğu iş süreçlerinin tamamına cevap vermiyor. Böylece uygulamalar arasında verimli iş takibine ve performansa engel olan süreç boşlukları oluşuyor. Bunu göz önünde bulunduran dünya çapında birçok kuruluş, süreç boşluklarını ele alan iş süreçleri yönetim stratejilerini uyguluyor.

Konuyla ilgili konuşan Software AG Başkan Yardımcısı Gökhan Arıksoy BPM stratejileri geliştirmeye yardımcı olan BT araçları ve uygulamalarına olan ilginin arttığını belirtiyor:
“İş ve BT süreçlerinin şeffaflaştırılması, ölçümlenmesi ve optimizasyonu şirketlerin büyüklüklerinden bağımsız olarak ele alınmalıdır. Şirketlerin büyüklüğü, bu konuda yapılacak çalışmaların sadece finansal etki büyüklüklerini değiştirdiği gibi öneminde bir farklılık yaratmamaktadır. İş ve BT süreçlerini ölçemeyen şirketlerde, süreçleri iyileştirmek ve sürekli iyileştirme döngüsü oluşturmak mümkün olmamaktadır. Günümüzde teknolojinin en önemli kazanımlarından biri olan Servis Odaklı Mimari’nin (SOA) kurumlara sağladığı esneklik ve çeviklik imkanları sayesinde, süreç iyileştirme çalışmaları da eskisinden çok daha etkin hale gelmiş durumda. Örneğin, üretim şirketleri, bankalar ve kamu kuruluşları tüm yapılanmalarını uygun stratejik süreçler aracılığıyla yöneterek ölçebilmek amacıyla kurumsal mimari ve performans yönetimi ile yönetişim projelerine yoğunlaştı”

IDC dünya çapında BPM yazılımı yıllık harcamasının beş yıl içerisinde yüzde 11,2’lik yıllık bileşik büyüme oranı ile artmasını ve 2015 yılında 3,8 milyara ulaşmasını bekliyor. Ortadoğu’da bulunan kurumlar müşteri memnuniyetini ve iş çevikliğini artırmak için uğraşmalarının yanı sıra BPM stratejilerinin sağladığı kurumsal stratejileri daha iyi tanımlama, modelleme, analiz etme, uygulama ve süreçlerin geliştirilmesinde devamlılık sağlamak üzere tarama yapmak gibi avantajların farkına vararak daha fazla takdir ediyorlar.