Kariyer 24 ARALIK 2012 / 15:20

Reklamcılığın geleceği Imagine Istanbul 2012'de masaya yatırıldı

Microsoft, Türkiye de dâhil olmak üzere tüm MEA (Orta Doğu, Afrika) bölgesindeki reklam sektörü katılımcılarına yönelik olarak, gelecek dönem reklam vizyonunu anlatmak üzere düzenlenen Imagine İstanbul 2012 etkinliği, reklamcılığın geleceğine ışık tuttu. 

Microsoft’un İstanbul Ofisi’nde düzenlenen Imagine İstanbul 2012 etkinliğinde, markaların sektörde farklılaşabilmeleri için geliştirilen yeni çözümler Microsoft Advertising ekibi tarafından aktarıldı.

Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen şöyle konuştu;
“Teknoloji ve değişen trendler, günümüz dünyasında rekabeti artırarak kurumlara farklılaşmayı bir zorunluluk haline getirdi. Dört büyük trend olan ‘Mobilite, sosyal ağlar, bulut ve büyük veri’ reklam dünyasının yeni kurallarını belirleyecek. Geçtiğimiz 5 yılda büyük bir değişim yaşandı ve artık her şey tüketicinin kontrolünde. Her yerden, her an, her şeye ulaşabilen tüketiciye ulaşmak isteyen tüm markalar da aynı şekilde tüm platformlarda en farklı şekilde olabilmeli ki sürdürülebilirliğini sağlasın. Microsoft Türkiye olarak sunduğumuz yenilikçi ürünlerle reklam verenlere, kreatif ajanslara, reklamcılara yepyeni bir oyun alanı sunuyoruz”

Microsoft'un reklam dünyasına getirdiği sıra dışı ve farklı çözümlerin ele alındığı Imagine İstanbul 2012 etkinliğinde Microsoft MEA bölgesi Reklam ve Online Kısımdan Sorumlu Genel Müdürü Salwa Smaoui, Skype EMEA Çözüm Geliştirme Uzmanı Vaughan Denny, Microsoft Reklam Araştırmacısı Kelly Jones ve MEA Bölgesi Microsoft Online Medya ve Yayıncılık Yöneticisi Asli Yerdekalmazer konuşmacı olarak yer aldı.

Reklam sektöründeki kuruluşların teknolojinin gücü ile yeni ve önde olmalarının mümkün olduğunu belirten Microsoft Türkiye Reklam ve Online Satış Müdürü Bilhan Bilge sözlerine şu şekilde devam etti;
“Hem yeni tüketici hem beklentiler büyük bir hızla değişiyor. Bugün, ürünlerimizin demosunu 9 yaşında bir arkadaşımız gerçekleştirdi. Kendisi, birçoğumuzdan daha hızlı bir internet ve cihaz kullanıcısı. Tüm dünyada kullanılmaya başlayan Windows 8 işletim sistemi de bu yeni tüketicinin beklentileri göz önüne alınarak yaratıldı ve her şeye tek bir işletim sistemi üzerinden dilediği ekrandan ulaşabilmesini sağlıyor. Tüketiciyi ‘Sevdikleriyle Buluşturuyoruz’. Araştırmalar, ülkemizde 4.2 milyon TV izleyicisinin olduğunu gösteriyor ve yaklaşık günde 4 saat TV tüketiliyor. Ancak TV ile eş zamanlı olarak tabletimizden sosyal ağlara giriyor, telefonumuzdan mesajlaşıyor, diz üstü bilgisayarımızdan da işlerimizi hallediyoruz. Artık ekran sayısı çoğaldı ve reklamcıları farklılaştıracak kısım bu ekranlar arasında bağ kurarak yaratıcı uygulamalar ortaya çıkarmak. Bizler Microsoft Advertising ekibi olarak reklam dünyasında çizginin diğer tarafına ulaştıran birçok yeni servisi sunmaya ve yaratıcı işlere imza atmaya hazırız”