Kariyer 22 OCAK 2010 / 13:33

İşsizliğin çaresi otoyol değil toplu taşıma

Araştırmaya göre otoyol inşa harcamalarının toplu taşıma sistemi için kullanılması daha çok iş imkanı yaratıyor.

Araştırmaya göre otoyol inşa harcamalarının toplu taşıma sistemi için kullanılması daha çok iş imkanı yaratıyor.


Teşvik harcamaları üzerine analiz yapan Smart Growth America'ya göre, ABD'de otoyol inşasına harcanan milyar dolarlar toplu taşıma için harcansa, iki kat daha fazla iş imkanı sağlanarak işsizlik oranındaki büyük açık kapanabilir.

Smart Growth America'ya göre, toplu taşıma için harcanan milyar dolarlar 16 bin 419 kişiye istihdam sağlarken, otoban yapımında kullanılan aynı orandaki teşvik paketi 8 bin 781 kişiye iş imkanı yaratıyor. SGA'ya göre toplu taşıma harcamaları çeşitli nedenlerden ötürü doğrudan iş büyümesine katkıda bulunma potansiyeli var. Neden? Birincisi, otoban inşasında çok fazla para harcanmasına rağmen yaratılan iş imkanı kısıtlı. İkincisi tüm otobüsler, hızlı tren yoları, metrolar bunları işletecek ve altyapıyı sürdürecek insanlara ihtiyaç duyuyor. Son olarak, toplu taşıma sistemi, otoban inşasından daha farklı niteliklerde iş gücü talep ediyor.

SGA müdürü William Schroeer, toplu taşıma ve otoyol inşasına eşit olarak sağlanacak olan teşvik paketinin yılda 6 bin insana daha tam zamanlı istihdam sağlanacağını düşünüyor.