Kariyer 17 EYLÜL 2012 / 17:01

İnsan kaynakları dijital çağa adapte oluyor

Dijital pazarlama ve insan kaynakları profesyonellerini buluşturan Digital HR Konferansı'nda, teknolojinin hızla geliştiği dünyada insan kaynakları sektörünün dijital çağa ayak uydurma süreci masaya yatırıldı. 



Vodafone Türkiye’nin ana sporluğunda düzenlenen konferansta sektörün önde gelen uzman konuşmacıları bir araya geldi. Bir gün boyunca süren konferansta uzman konuşmacılar, insan kaynaklarının dijital dünyaya nasıl adapte olabileceğiyle ilgili farklı bakış açılarını katılımcılarla paylaştılar.

Moderatör Yrd. Doç. Dr. Fatoş Karahasan “Kaosta HR Nasıl Yönetilir?” başlıklı bölümde yaptığı açılış konuşmasında gelişen teknolojinin hayatlarımızı derinden etkilediğini, pazarlama ve insan kaynaklarının bundan nasibini aldığını ve alması gerektiğini anlattı. Markaların geleceğinin sosyal, yerel ve mobilde olduğuna değindi.



İşveren markası olmak için sosyal medya nasıl kullanılır?

Yrd. Doç. Dr. Fatoş Karahasan'ın ardından Vodafone Türkiye Yeni Müşteri Segmentleri Pazarlama Direktörü Fatih Uysal ile Vodafone Türkiye Yetenek Geliştirme Direktörü Bülent Bayram “Gençler İçin İK ve Pazarlama Sinerjileri” başlığı altında birer konuşma yaptı. Bayram, gençler arasında en çok tercih edilen şirket ve işveren markası olma hedefiyle çalıştıklarını, bu amaçla pazarlama ve İK’nın dijital ortamda sinerji yarattığını belirtti. Gençlerden büyük ilgi toplayan Vodafone Freezone projesini katılımcılarla paylaşan Uysal ise, pazarlamanın kurallarının yeniden belirlendiğinin, buna bağlı olarak da iletişim kanalları aracılığıyla interaktif, kalıcı ve kontrol edilebilir bir platform oluşturulabildiğinin altını çizdi.

Dijitalde iş arama alışkanlıkları

Yenibiris.com Genel Koordinatörü Burçak Pak Yılmaz, 1767 Yenibiris.com üyesinin katıldığı "Dijitalde İş Arama Alışkanlıkları Anketi’nin" sonuçlarını paylaştı. Yılmaz, konuşmasında anket katılımcılarının yüzde 49’unun en son işini tanıdık vasıtasıyla, yüzde 23’ünün ise online iş bulma sitelerinden bulduğunun altını çizdi. Bunun yanı sıra ankete katılanların yüzde 76’sının internette güncel CV’sine yer verdiğini belirtti.

Şirketinizin sosyal medya yönetmeliği var mı?

Coca Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü İK Direktörü Tapaswee Chandele, “İnsanlarla etkileşimde teknolojinin kullanımı” başlıklı konuşmasında yöneticilerin sosyal medya potansiyelini yeterince kullanmadığını söyledi. Chandele, şirketlerin sadece yüzde 25'inin sosyal medya üzerine yazılı yönetmeliği olduğunu belirtirken, çalışanların yüzde 19'unun sosyal medyada çalıştığı şirketten bahsettiğini dile getirdi.

Gençler nasıl bir iş dünyası istiyor, ne buluyor?

Özyeğin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erhan Erkut, “Geleceğin yetenekleri reel sektöre nasıl hazırlanıyor?” başlıklı konuşmasında üniversiteye kadar olan eğitim sisteminin gençleri hayata hazırlamaktan uzak olduğunu belirtti ve bu açığı kapatmak için öğrencilere sundukları staj ve yurtdışı değişim programlarından bahsetti. Erkut, kurumların önceki yüzyılda çalışanlarından itaat, titizlik ve zeka beklediklerini ifade ederken, bu yüzyıldaysa tutku, yaratıcılık ve insiyatif alabilmenin beklendiğini vurguladı.



Dijitale yatırım yapan markalar yetenekleri kazanıyor

Konferansın “İçgörülerden geleceğe” başlıklı bölümünde ise Türkiye’nin önde gelen markaları dijital pazarlama ve İK başarı öykülerini katılımcılarla paylaştı. Bilim İlaç İnsan Kaynakları Direktörü Aykut Bora yetenekleri bulmak, keşfetmek ve kuruma bağlamak için geliştirdikleri Yetenek Avcısı dijital platformunun başarısından söz etti. Arçelik İnsan Kaynakları Direktörü Buket Çelebiöven pazarlama alanında oyunun kurallarının değiştiğini ve marka olarak buna uyum sağlayabilmek için sosyal medyaya ağırlık verdiklerini anlattı. Acıbadem Sağlık Grubu İnsan Kaynakları ve Organizasyonel Gelişim Direktörü Ayşin Altuniç, sağlık sektöründe insan kaynakları yönetiminin zorluklarını ve online dünyanın iş yapış şekillerine nasıl yansıdığını anlattı. TAV Havalimanları Holding İnsan Kaynakları Direktörü Yiğit Oğuz Duman da uluslararası bir ağda yetenek takibinin nasıl yapılması gerektiğine cevap ararken, dört kıtada faaliyet gösteren TAV’ın yaptığı çalışmalardan söz etti. TEB İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Nilsen Altıntaş, engellerin yaratıcı çözümlerle aşılabileceğinden bahsettiği konuşmasında Engel çıkarsa İcat Çıkar Platformu’nu anlattı.

Daha önce çeşitli yöneticilik görevlerinde bulunmuş, yazar ve öğretim üyesi Semih Yalman, “Yöneticilerin yeni ufukları” konuşmasında iş dünyasında daha rahat bir anlayış olması, bireysel farklılık ve özgürlüklere saygı duyulması gerektiğiyle ilgili bir sunum gerçekleştirdi.

P&G Kafkaslar ve Orta Asya Cumhuriyetleri Yetenek Yönetim Lideri Onur Sönmez şirket içinden büyümek felsefesiyle geleceğin liderlerini yetiştirdiklerini söyledi. Kurum İtibar Danışmanı Salim Kadıbeşegil, küreselleşen dünyada bireylerin de küreselleştiğini, buna karşın bireyin yaptığı işe anlam katarak mutluluğu yakalayabileceğini belirtti.

Dijital dünya, iş görüşmelerinin kurallarını değiştiriyor

C-Section Genel Koordinatörü Tuna Tiryakioğlu bilgiye erişimin kolaylaşması, özel ilgi alanı grupları ve ücretli online eğitim programları sayesinde iş görüşmesine gelen adayların profilinin değiştiğini belirtti ve dijital çağ için işe alma/girme rehberi sundu. Leo Burnett Ajans Başkanı Ahmet Akın ise yaratıcı bireylerin doğasına değinirken, yaratıcı yeteneklere ihtiyaç duyan şirketlerin şirkette nasıl bir ortam oluşturmaları gerektiğine ilişkin de ipuçları paylaştı.