Kariyer 21 EKİM 2008 / 12:18

Gençlerin gözü, halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama sektörlerinde

İnsan kaynakları sitesi Kariyer.net, kendisi aracılığıyla yapılan iş başvurularını değerlendirerek çeşitli sektörlere yönelik elde ettiği istatistiki bilgileri yayınladı.

İnsan kaynakları sitesi Kariyer.net, kendisi aracılığıyla yapılan iş başvurularını değerlendirerek çeşitli sektörlere yönelik elde ettiği istatistiki bilgileri yayınladı.


2008 başından bu yana Kariyer.net’te yayınlanan halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama sektörlerine ait 1.400’ün üzerinde ilana, 550 bin başvuru yapılmış. Başvuruların önemli bir bölümü ise gençlerden gelmiş. Bu sektörlerde faaliyet gösteren firmaların verdikleri ilanlarda en çok aradıkları pozisyonlar ise pazarlama ve satış elemanı, halkla ilişkiler uzmanı, müşteri temsilcisi, ürün yöneticisi, grafiker, ürün pazarlama uzmanı, pazar geliştirme uzmanı ve aktif pazarlama elemanı olarak sıralanıyor.


Bu sektörlerinde çalışmak isteyen adayların sahip olası beklenen özellikler arasında trendleri yakından takip etmeleri, değişime açık olmaları, sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerinin gelişmiş olması bulunuyor. Takım çalışmasına yatkın olmak, dış görünüşe özen göstermek, sonuç odaklı ve dinamik olmak da öne çıkan kriterler arasında yer alıyor. Bu alanda çalışmak ve başarılı olmak için yoğun iş temposuna uyumlu olabilmek, stres altında soğukkanlı olmak ve hızlı karar alabilmek de önem taşıyor. İyi derecede yabancı dil bilmesi de beklenen adayların bilgisayar ve ofis programlarına hakim olmaları gerekiyor. Özellikle pazarlamaya yönelik pozisyonlarda seyahat engelinin olmaması da talep edilenler arasında. Satış konusunda deneyimli olmak ise artı bir özellik olarak öne çıkıyor.


Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, eğitimin yanında deneyimin de önemli olduğunu belirtiyor: “Adayların halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama sektörlerinde başarılı olabilmeleri için, iş tecrübesi ve eğitim dengesini iyi oturtmaları gerekiyor. Adaylar eğitimleri süresince staj ya da dönemsel iş fırsatlarını iyi değerlendirmeliler. Okuldaki öğrenci kulüplerinde edinilen deneyimler bile adaya gelecekte önemli katkılar sağlayabiliyor. Adayın işe karşı ilgisi, kendini geliştirdiği alanlar ve motivasyonu da çok önemli. Firmalar başlangıç seviyesindeki adayları, kendi aradıkları niteliklere göre çeşitli eğitim yatırımlarıyla da destekleyebiliyorlar. Daha ileri seviyelerde ise başarılı olunan işler, bilgi ve deneyim daha önem kazanmaya başlıyor. Özellikle reklamcılık alanında, marka olmuş işlere imza atmış olmak, adayın portfolyosu ve referansları ön plana çıkmaya başlıyor.” Yusuf Azoz, yeteneğin tek başına yeterli olmadığının ve bunun sürekli geliştirilmesi gerektiğinin de altını çiziyor: “Kişisel yetenek özellikle reklamcılık alanında çok önemli. Fakat her iş dalında olduğu gibi bireyler, bu alanda da kendilerini sürekli geliştirmek durumundalar. Bazı yetenekler doğuştan vardır, bazıları ise tecrübe ve istekle geliştirilir. Sürekli gelişim için global trendleri takip etmek, farklı uygulamalar konusunda bilgi sahibi olmak, edinilen bilgi ve deneyimleri iş süreçlerinde kullanabilmek çok önemli. Bireyler bu gibi konulara dikkat ederek kişisel yeteneklerini geliştirebilirler.