Kamu 09 ŞUBAT 2009 / 14:16

Kadınlarda düzenli uyku kalp hastalıklarını önlüyor

Kalp hastalığı kadınların 1 numaralı ölüm nedeni. Göğüs kanserinden altı kat daha yaygın. Bu konuda erken önlem almanın yolu ise düzenli uykudan geçiyor.

Kalp hastalığı kadınların 1 numaralı ölüm nedeni. Göğüs kanserinden altı kat daha yaygın. Bu konuda erken önlem almanın yolu ise düzenli uykudan geçiyor.


BCM yardımcı Profesörü Dr. Bhuvana Muthuswamy;  araştırmaların, uyku sorunları ve kalp hastalıklarının gelişimi arasında bağlantı kurduğunu söylüyor. “Kronik uyku deprivasyonu; hipertansiyon, diyabet ve hafıza kaybı gibi sorunların şiddetini artırıyor. Uyku apnesi ( kişinin horlayıp, gece bir süre nefes alaması durumu), kalp krizi riskini ve hipertansiyon riskini çoğaltıyor.


 


Kadınlarda uykuyla bağlantılı şikayetler, erkeklere oranla çok daha sık yaşanıyor. Kalp hastalıklarına yakalanmaları bu nedenle daha muhtemel oluyor. Kadınların ortalama sekiz saat uyuması gerekiyor. Bazı kişiler için 6-7 saat yeterli olablirken, bazılarının üretken bir gün geçirmesi için dokuz saat uyuması gerekebiliyor. Sağlıklı bir uyku için Dr.Muthuswamy, bayanlara bir kaç davranış stili geliştirmelerini öneriyor:


 


Sabit bir uyuma/uyanma vaktiniz olsun,


Düzenli egzersiz yapın, yatmadan üç saat önce egzersiz yapmayı bırakın,


Uyku vaktinden 2-3 saat önce yemeyi bitirin,


Uyumadan  6-8 saat önce kafein ve çikolata tüketimini bırakın,


Uyku vaktine yakın zamanda alkol kullanmayın,


Stresi azaltmaya çalışın. Unutmayın: Uyku sorunlarının yarıdan fazlası stresle bağlantılı.