İşbirlikleri 06 OCAK 2015 / 11:26

Vodafone ve DHL Supply Chain lojistik destek konusunda anlaştı

Vodafone ve DHL Supply Chain arasında gerçekleşen işbirliği kapsamında Vodafone lojistik operasyonları DHL Supply Chain’in Gebze’deki yeni merkezine taşındı. DHL ile 23 milyon lira değerinde 5 yıllık bir anlaşmaya imza atan Vodafone, 10 bin euro paletlik hacme sahip olan yeni lojistik ve dağıtım merkezinde gerçek zamanlı kameralarla uçtan uca stok takibi yaparak operasyonel verimliliğini artıracak.



Dijital bağlantılı Türkiye için teknoloji yatırımlarına hız veren Vodafone, lojistik merkezini DHL Supply Chain’in Gebze’deki yeni tesisine taşıdı. “Lojistik Merkezi Konsolidasyon Projesi” kapsamında, şebeke, SIM, kontör kart ve promosyon malzemelerinin lojistik operasyonlarının yönetiminin yapılacağı yeni merkezde, Vodafone’un cihaz test ve onarım birimleri de yer alacak. DHL Supply Chain’in teknoloji sektörüne özel lojistik çözümlerine imza atacağı toplam 23 milyon lira değerindeki anlaşma ilk etapta 5 yılı kapsayacak. Vodafone Türkiye’nin yeni lojistik merkezi, 10 bin euro paletlik hacme sahip ve 2 bin metrekaresi açık olmak üzere toplam 10 bin metrekarelik bir alanda hizmet verecek.

Vodafone’un tüm network ekipmanlarının depolanması ve tüm Türkiye’ye dağıtımı, teslimatı, yerinde elleçleme gibi süreçler DHL Supply Chain tarafından gerçekleştirilecek. DHL Supply Chain, aynı zamanda Vodafone teknik servis elemanlarının test ve tamirat yaptıkları test laboratuvarının özel şartlarının sağlanması ve Vodafone teknik ekibine tahsisi yoluyla şirkete lojistik destek verecek. Ayrıca, SIM kart paketleme operasyonları için alan tahsis edilecek. Dağıtım hizmetleri kapsamında ise Vodafone’un tüm Türkiye’de bulunan çözüm ortaklarına komple (FTL) ve parsiyel (LTL) teslimatlar yer alacak.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Derya Hatiboğlu, konuyla ilgili şunları söyledi:

“Ülkemizin dijital dönüşümüne liderlik etme vizyonumuz doğrultusunda, dijital bağlantılı Türkiye için yaptığımız teknoloji yatırımlarının üç ana ekseninden birini dijital şebekeler oluşturuyor. Geleceğin dijital şebekelerini oluşturmak amacıyla altyapımızda kullandığımız malzemelerin saklanması, test edilmesi, bakım ve onarımının gerçekleştirilmesi konularında hassasiyetle çalışıyoruz. Vodafone Tedarik Zinciri fonksiyonunun Lojistik Merkezi Konsolidasyon stratejisi kapsamında, DHL Supply Chain ile bu anlaşmaya imza attık. Lojistik faaliyetlerimizi daha büyük ve akıllı bir binada gerçekleştirerek operasyonel verimliliğimizi ve hizmet kalitemizi artırmayı hedefliyoruz. Ülkemiz ve abonelerimiz için değer yaratma vizyonumuz çerçevesinde teknoloji yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz.”

DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Hakan Kırımlı, anlaşmanın DHL Supply Chain için anlamını şu sözlerle ifade etti:

“Vodafone ve DHL Supply Chain arasında gerçekleşen işbirliğini, sektörlerinin öncüsü iki firmanın yarattığı verimli bir iş ortaklığının ilk adımı olarak görüyoruz. Vodafone ile anlaşmamızı oldukça önemsiyoruz, çünkü Vodafone DHL Supply Chain için stratejik bir müşteri olma özelliği taşıyor. Dünyanın telekomünikasyon ve teknoloji alanında tanınmış şirketlerinden biri olan Vodafone’un Türkiye’de bizi seçmesinin teknoloji sektöründeki yetkinliğimizi kanıtladığına inanıyorum. Vodafone’un ihtiyaç duyduğu merkezi hizmetleri mobil iletişimin bu önde gelen markasına sunarken, önemli bir verim artışı sağlayacağımıza inanıyorum. Vodafone’a verdiğimiz hizmet aynı zamanda DHL’in de telekom sektöründeki konumunu güçlendirecektir. Bu yeni işbirliğinin, Avrupa çapında genişleyecek bir tedarik zinciri sürecinin başlangıcı olmasını diliyorum”.

Akıllı telefonla stok takibi

Vodafone’un yılda 300 bin adet ürünün giriş çıkış yaptığı yeni lojistik merkezinde ortalama 120 bin adet ürün bulunuyor. Gerçek zamanlı kameralar aracılığıyla uçtan uca stok takibinin yapıldığı yeni lojistik alanında, akıllı telefonlar üzerinden belli araçların online takibi gerçekleştirilebildiği gibi online ısı ve nem takibi de yapılabiliyor.

Öte yandan, test kapasitesi 25 bin, onarım kapasitesi ise 11 bin adet elektronik kart ve cihaz olan Vodafone Test ve Onarım Merkezi’nde, daha önce onarım için yurtdışına gönderilen yüksek teknolojili elektronik kart ve cihazların önemli bir bölümü Türk mühendis ve teknisyenler tarafından onarılıyor. Yüzde 100’ün üzerinde operasyonel verimlilik sağlayan “yerli onarım” faaliyetiyle, yurtdışında yüzde 75 olarak kaydedilen arıza onarım başarı oranı yüzde 90 seviyesinde gerçekleşirken, yurtdışı firmalarında 90 iş günü olan tamirat geri dönüş teslimi süresi de ortalama 20 iş gününe düşüyor.

Vodafone operasyonu DHL Supply Chain’in teknoloji sektörüne tahsis ettiği Gebze 8 tesisinde gerçekleşecek. DHL Supply Chain’in Gebze’deki merkezinde sektörün tek ve en büyük Teknoloji Kampüsü yer alıyor. DHL Supply Chain’in teknoloji lojistiğinde lider olmasında büyük pay sahibi olan kampüsün, konsolide kullanım neticesinde DHL Supply Chain müşterilerine sunduğu önemli maliyet avantajından Vodafone da yararlanacak. Vodafone operasyonunda FTL sevkiyatlar için DHL’in kamyon havuzu kullanılırken, ortak kullanım imkanı sayesinde tesisin sabit maliyetleri diğer kullanıcılar ile bölüşülecek.
ETİKETLER : DHL Supply Chain vodafone