İşbirlikleri 27 MART 2013 / 10:29

Türkiye'de NBA'e olan ilgi gün geçtikçe artıyor

Avea ve NBA işbirliğinin ilk dört aylık sonuçlarına göre NBA’in Türkiye’deki takip edilme oranı yüzde 100‘ün üzerinde artarken, Nba.com ziyaretçi sayısında yüzde 170, sosyal medyada ise yüzde 30 oranında büyüme yaşandı.



Türkiye’de artan bu ilgi NBA’in resmi internet sitesinin Türkçeleştirilmesini de beraberinde getirerek, Türkiye’yi NBA’in bölge ve ülkeye göre oluşturulmuş 12 özel internet sitesinden biri haline geldi.

Türkiye’nin, Avrupa’daki en büyük NBA pazarlarından biri olarak ilk 6’da yer aldığını belirten Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dehşan Ertürk sözlerini şöyle sürdürdü:
“Mücadele etmeyi seven, çok çalışan ve takım oyununa inanan bir marka olarak NBA ile spora ve sporseverlere hizmet noktasında iyi bir uyum içerisindeyiz. 5 ayda birlikte daha da güçlendik. Türkiye’ye sporu ve basketbolu sevdirirken; Türk gençlerine Avea ve NBA için vazgeçilmez olan ortak değerleri (çok çalışmak, mücadele etmek, kazanma hırsı, takım oyunu vb) benimsetmek istiyoruz. NBA ile gerçekleştirdiğimiz işbirliğimiz sayesinde her platformda NBA ruhunu yaşatmaya devam ediyoruz. Avealılar “NBA Europe Live Londra” ve dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan “NBA All-Star 2013”‘ü yerinde tüm heyecanı ile izleme fırsatı buldular. 5 Ekim’de ise Ülker Sports Arena’da oynanacak Fenerbahçe Ülker - Oklahoma City Thunder maçında Avealılar yine bu heyecanı yerinde yaşayacak.”

 



“Avea ile yaptığımız ortaklık, bizim için çok önemli”

NBA Global Pazarlama Ortaklıkları İdari Başkan Yardımcısı Mark Tatum ise konuyu şu şekilde değerlendirdi:
“NBA'in küresel olarak 750 milyon taraftarı var. Maçlarımız 215 ülkede 45 farklı dilde canlı yayınlanıyor. Youtube kanalımız 1 milyardan fazla izleme oranına sahip. Toplamda 250 milyon facebook like’ımız var.Twitter trend topic sıralamasında her yıl ilk 5'teyiz. 10 binin üzerinde farklı noktada mağazamız var. Bunun yanında, NBA basketbol oyunu tüm dünyada en çok tercih edilen dijital oyunların başında geliyor. Bu anlamda Türkiye, Fransa ve İspanya’dan sonra 3.sırada yer alıyor. Bu nedenle Avea ile yaptığımız bu ortaklık, bizim için çok önemli. Çünkü Türkiye bizim için önemli ve potansiyeli yüksek bir ülke. Türkiye’nin en iyi teknoloji şirketlerinden biri olan Avea’nın, NBA içeriklerini tüm basketbol severlere mobil cihazlar ile ulaştırabilecek olması da bizim için çok değerli. İşbirliğinin imzalanması sonrasını kapsayan 5 aylık sürede, NBA’in Türkiye’deki takip edilme oranları yüzde 100‘ün üzerinde arttı.”

Avea geçtiğimiz yıl Ekim ayında, Türkiye’de NBA altyapısını geliştirmeye yönelik en önemli adımlardan birini atarak, NBA dünyasının kapılarını müşterilerine açmıştı. Bu kapsamlı anlaşma Türkiye’deki basketbol sevdalısı Avealılara, NBA’e ait çok özel görüntülere ulaşabilme ve en önemlisi de NBA play-off’larına, NBA All Star maçlarına, Avrupa ve ABD’de oynanacak NBA maçlarına katılabilme ayrıcalığını da beraberinde getirmişti.
ETİKETLER : Avea NBA