İşbirlikleri 19 MART 2015 / 11:26

Deloitte Türkiye Sabancı Üniversitesi'ne eğitim ortağı oldu

Deloitte Türkiye, Tezsiz Veri Analitiği Yüksek Lisans Programı’na müfredat içeriğinin oluşturulmasından eğitimci sağlanmasına kadar öğrencilerin pratik hayatta uygulayabilecekleri yöntem ve deneyimleri getirmeye hazırlanıyor. 



Program kapsamında, hem Türkiye hem de yurtdışındaki Deloitte ofislerinden uzmanlar programa konuşmacı olarak katılacak, iş dünyasından örneklerin, uygulamaların ve deneyimlerin paylaşıldığı bir ortam yaratılacak. Deloitte Türkiye, program müfredatını iş hayatı ihtiyaçlarına cevap vermesi için şekillendirmesine yardımcı olurken aynı zamanda öğrencilerle çalışmalar gerçekleştirerek, onları yönlendirecek. Deloitte Türkiye ve Sabancı Üniversitesi, bu işbirliği kapsamında veri analitiği konusunda ortak araştırmaları tasarlayacak ve yürütecek.

Her sene 25 öğrenciyi/yöneticiyi yetiştirmeyi hedefleyen program, ilk sene seçilen 24 kişi ile 2014-2015 akademik yılı Güz döneminde başladı. Programa finansal hizmetlerden teknolojiye çeşitli sektörlerden yoğun talep bulunuyor. Önümüzdeki dönemde sektörel katılımın çeşitlendirilerek özellikle iş analitiği ile rekabetçiliğin ve performansın artırılabileceği perakende, kamu, enerji gibi sektörlerden programa katılımın artması hedefleniyor.

Programa ilişkin olarak Deloitte Türkiye İş Analiği Hizmetleri Lideri Güneş Süsler şu değerlendirmede bulundu:

“Dijital dünya her iki senede bir, iki kat büyüyor. 2013-2020 yılları arasında dijital dünyanın 4.4 trilyon gigabayttan 44 trilyon gigabayta çıkarak 10 kat büyümesi bekleniyor. Şu anda dijital dünyadaki verilerin yüzde 60’ını gelişmiş pazarlar üretirken 2020 senesine gelindiğinde bu oranlar tersine dönecek ve gelişmekte olan pazarlar verilerin çoğunluğunu üreten pazarlar olacak. Bu, ülkemiz ve global rekabet içerisinde olan sektör ve işletmelerimiz için çok önemli bir fırsat. Kurum içinde ve dışında oluşan verileri analiz etme yetkinliğine sahip olan, stratejik ve operasyonel hedefleri doğrultusunda doğru kararlar almak için gerekli iç görü ve öngörüleri oluşturabilen kurumlar önemli bir rekabet avantajına sahip olacaklar. Ancak kurum ve kuruluşların bu yönde hareket edebilmeleri için veri analitiği yetkinlikleri ile sektör ve fonksiyonel perspektifi bir potada eritebilmeleri gerekiyor. Sabancı Üniversitesi ile Deloitte ortaklığı bu ihtiyacı desteklemek amacıyla oluştu. Deloitte olarak farklı sektör ve disiplinlere yönelik iş ihtiyaçlarını karşılamak için geliştirdiğimiz analitik bakış açısını programa yansıtmayı amaçlıyoruz.”

Öğrencilere inovatif ortam fırsatı

Yenilikçi çözümler üretmek ve fikirleri şekillendirmek için tasarlanan Deloitte Values House Veri Analitiği Lab aracılığı ile proje çalışmaları, uzmanlarla görüşmeler ve proje sunumu amacıyla öğrencilere Deloitte uzmanlarıyla bir araya gelebilecekleri inovatif bir ortam sağlanması hedefleniyor.

Sabancı Üniversitesi Veri Analitiği Yüksek Lisans Program Direktörü H. Sait Ölmez ise konu hakkında şunları söyledi:

“Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi profesyonel yüksek lisans programları kapsamında geçen yıl eğitime başladığımız Veri Analitiği programı, veri analizi ve modellemesi ile yeni iş modelleri üretecek ve iş süreçleri için katma değer yaratacak insan kaynağı ihtiyacına cevap vermek üzere tasarlandı. Katılımcılarımızın teknik yeterliliğini sağlamak üzere müfredatı oluşturan derslerin kapsam ve içerikleri titizlikle tasarlandı. Bu alandaki ideal mesleki profilin interdisipliner bir yapı taşıdığını ve teknik yeterliliğe ek olarak iş dünyasındaki mevcut uygulamalar, kullanılan yöntemler ve benimsenen yaklaşımlar konusunda da bilgi sahibi olması gerektiğini biliyoruz. Deloitte ile olan iş birliğini program içeriğine kazandıracağı endüstriyel perspektif ve öğrencilerimize aktarılacak olan saha deneyimi açısından önemli buluyoruz.”