İşbirlikleri 07 AĞUSTOS 2015 / 10:09

Adidas ve Runtastic güçlerini birleştiriyor

Spor malzemeleri üreticisi Adidas, Android ve iOS platformlarında sağlık ve fitness uygulamalarına sahip Runtastic’i 239 milyon Euro’ya satın aldı.



2009 yılından beri kullanıcılarının sağlık ve fitness verilerini takip ederek, onları motive eden bir uygulama havuzu yaratan Runtastic, geçtiğimiz 6 senelik sürede Android ve iOS platformlarında 140 milyon indirme sayısına ve 70 milyon kullanıcı sayısına ulaştı.

Satın alma işlemini değerlendiren Runtastic CEO’su Florian Gschwandtner, fitness ve sağlık uygulamaları alanında önemli bir bilgi birikimine ve tecrübeye sahip olduklarını ifade etti. Dünyanın en önemli spor şirketleri arasında yer alan Adidas ile birlikte sağlık ve fitness uygulamaları konusunda kaliteli işler çıkartacaklarını ifade eden Gschwandtner, bu konuda önlerinin oldukça açık olduğunu vurguladı.

Sağlık ve fitness özelinde bir çok uygulamaya sahip Runtastic, Adidas’ın miCoach serisi üzerine çalışmalar yapacak. Adidas bünyesinde çalışmaya devam edecek olan Runtastic, Adidas’ın akıllı futbol topu, ayakkabı ve diğer akıllı spor malzemeleri üzerine çalışmalar yapacağı gibi, iki şirketin oldukça yenilikçi spor uygulamaları üzerine çalışmasına kesin gözüyle bakılıyor.

Bahsi geçen uygulamaların yıl sonuna doğru kullanıcıların beğenisine sunulması beklenirken, Adidas'ın en önemli rakibi olan Nike'ın, Adidas'ın Runtastic hamlesine nasıl cevap vereceği merakla bekleniyor. Gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.