İş Yazılımları 21 MART 2013 / 09:30

Kurumlar için intranet ve e-posta dönemi sona eriyor

Hizmet olarak yazılım sunan (SaaS) Salesforce’un buluttan sorumlu pazarlama ürün direktörü Derek Laney, kurumsal sosyal ağlarla şirketlerin çok daha verimli çalıştığını aktardı.



Uzun süredir şirketler kendi intranetleri ve e-posta sistemleri üzerinde çalışıyor. Şirketler, bu sistemleri bir de iş akış yönetim yazılımlarıyla takip ederek tüm sürecin birden çok katmanda işleyebilmesine sebep oluyor. Aslında bu durum biraz da BT sektöründeki hizmet sağlayıcılarının çözüm geliştirmelerinden kaynaklanıyor. Önce e-posta ve intranet kurulumu, ardından onları yönetmek, güvenliğini sağlamak, iletişimini kurmak için başka yazılımlar yerleştirmek doğrudan ihtiyacı çözmek yerine, “çivi çiviyi söker” gibi sonsuz bir döngüye girilmesine sebep oluyor.

Kurumsal sosyal ağlar, iş akışı yönetimiyle şirket içi iletişimi bir araya getiriyor. Bu nedenle birçok katman yerine tek bir platform üzerinden iş takibi ve yapılacaklar listeleri oluşturulurken, sistemin izin verdiği tüm kişiler süreçlere dahil oluyor.

Slasforce Buluttan Sorumlu Pazarlama Direktörü Derek Laney, kurumların intranet, e-posta ve iş akış yönetimi yazılımlarını geride bırakacağını söyledi. Laney’e göre, kurumsal sosyal ağlar konusunda önemli bir farkındalık söz konusu.

Sosyal ağlar da BYOD ile kurumlara ulaştı

BT’nin tüketicileşmesi durumuyla karşımıza çıkan kendi cihazını getir (Bring Your Own Device – BYOD) kavramının bir parçası olarak sosyal ağlar da şirketlere giriyor. Kavramın kelimelerine bakıldığında “cihaz” gibi donanım ağırlıklı bir sembol kullanılsa da yazılım temelli tüketici çözümleri de kurumların hayatına yerleşiyor.

ZDNet’e açıklamalarda bulunan Derek Laney, “Kurumsal iş akış sistemlerinin kurulması ve iyi bir işleyişe sahip olması için şirketler 12 aylarını harcıyor. Buna rağmen iş uygulamaya geldiğinde gerektiği kadar iyi çalışmadığı görülüyor. Genellikle iş akışıyla bir önceki aşamada bulunan veriler arasında kayıplar yaşanıyor” dedi.

[caption id="attachment_80874" align="alignnone" width="550"] Salesforce Yöneticisi Derek Laney[/caption]

Laney’in açıklamalarına göre, kurumsal sosyal ağları kullanan çalışanlar tüm şirketten kendine uygun olan verileri tek bir besleme ekranında gerçek zamanlı olarak görüyor ve büyük resmin farkına varabiliyor. Farklı zamanlarda yaratılan altyapıların birbiriyle yaşadığı uyuşmazlıklara dikkat çeken Salesforce yöneticisi, kurumsal sosyal ağlar sayesinde şirket verimliliklerinin arttığını belirtiyor.

Kurumsal sosyal ağlar, dünyada bir milyar aktif kullanıcıya ulaşan Facebook ya da yine milyonlarca kişi tarafından kullanılan Twitter gibi platformların yarattığı kullanıcı alışkanlıklarından da faydalanıyor. Ayrıca CRM çözümleri de bu şirket için sosyal ağlarla bütünleştirilebildiği için tek bir ortamda çalışmanın faydaları da kazanılıyor.

Dev şirketler sosyal ağ girişimlerini de satın alıyor

Son dönemde kurumsal sosyal içerik yönetim girişimleri hızla satın alınıyor. Artık geleneksel denilen dev yazılım şirketleri kurumsal sosyal ağları portföylerine katmak istiyor. Bunun en önemli ayağı da Microsoft’un Yammer’ı satın alması oldu. Yammer için yazılım devi 1,2 milyar doları gözden çıkardı.

Citrix de Danimarkalı hizmet olarak yazılım uyumu ve proje yönetim araçları sunan Podio’yu satın aldı. Podio kullanıcıların sosyal gruplar oluşturmasını ve diğerleri tarafından takip edilmesini sağlıyor.

Son olarak BT hizmetleri sunan Atos, Fransız çevrimiçi iletişim yazılımı üreticisi Blue Kiwi’yi satın aldı. Blue Kiwi, pazarlama ya da inovasyon gibi kurumsal ihtiyaçlar doğrultusunda sosyal uyumluluk sistemleri üretiyor.
YORUMLAR
gültekin Günal 21 MART 2013 / 19:52 0 0
bu konuyu konuşalım.