İş Yazılımları 17 EYLÜL 2013 / 15:34

E-ticarette müşteri yönetimi gelişiyor

E-ticarette satışları yüzde 250’ye kadar artırabilen teknoloji 30 milyar liralık hacmi olan  pazara hareket katacak.
E-ticaret şirketlerinin pazarlama bütçelerini dijital platformlarda en efektif şekilde yönetmelerine yardımcı olan dijital pazarlama optimizasyonu şirketi Metrics34, ‘Multi-Channel Customer-Journey Tracking’ teknolojisini kullanıma sundu. Elektronik Ticaret İşletmeleri Derneği (ETİD) üyesi olan Metrics34, ihtiyaç durumunda, müşterilerine site içi dönüşümlerini artırmak amaçlı danışmanlık hizmeti de sunuyor.

360 derece müşteri takibi

Yale ve Münih üniversitelerinde geliştirilerek Metrics34 ekibi tarafından Türkiye’de kullanılmak üzere uyarlanan bu teknoloji, e-ticaret sitelerinin trafik yapısının ve ziyaretçilerinin davranışlarının, tüm dijital pazarlama kanallarında 360 derece takip edilmesini sağlıyor. Ziyaretçilerin bireysel hareketleri, yalnızca müşterilerimizin kendi siteleri için kullandıkları dijital pazarlama kanallarında anonim olarak takip ediliyor.

E-ticaret sitelerinin online pazarlama performansı, tıklama, gösterim ve satış hacmi olarak, CPC, SEO, sosyal medyadan, doğrudan trafik ve display’e, affiliate marketing’den e-posta bültenleri, çağrı merkezi aramaları ve TV reklamlarına kadar birçok farklı pazarlama kanallarında bu teknoloji ile incelenebiliyor. Bu sayede pazarlama kanalları arasındaki etkileşimler algoritmik olarak belirlenerek, reklam bütçesinin daha verimli bir biçimde dağılımı sağlanıyor.

Türkiye’de sadece Metrics34 tarafından kullanılan teknoloji, e-ticaret sitelerinin trafik yapısının ve ziyaretçilerin davranışlarının, tüm dijital pazarlama kanallarında 360 derece takip edilmesini sağlıyor. Bu teknoloji, Metrics34’ün diğer çözümleri ile birlikte kullanıldığında etkili bir optimizasyonu da beraberinde getirerek, e-ticaret şirketlerinin satışlarında yüzde 250’ye varan oranlarda artış sağlayabiliyor.
ETİKETLER : e-ticaret