Yaşam Tarzı İnternet 29 ARALIK 2011 / 09:45

‘Yanlışlıkla’ 8 milyon kişiye indirim fırsatı sunuldu

8 milyon kişiye 'yanlışlıkla' indirim sunuldu

New York Times gazetesi 300 okuyucusu yerine 8 milyon kişiye yüzde elli indirim teklif eden bir e-posta gönderdi. Sosyal medyada infial yaşandı. Dev yayın dramatik bir iletişim sınavı verdi.



Dünyaca ünlü New York Times (NYT) yayını dünya üzerinde yanlış e-posta gönderen ne ilk ne de son kuruluş olacak. Ancak şirketin bu hatası kendilerine pahalıya patladı.

Abonelik iptalini tekrar düşünmeleri için NYT okuyucularına gönderilen e-posta tam 8 milyon kişi ile başlayan infiale neden oldu. Evlerine gazetenin gönderilmesini istemeyen yaklaşık 300 kişilik küçük bir okuyucu kitlesine gönderilmesi gereken e-posta, şirket çalışanının hatası sonucunda e-posta pazarlama listesindeki milyonlarca insana gönderildi.

Gönderilen e-posta şaşkınlıkla karşılanırken, Twitter ve Facebook üzerinde milyonlarca insan aynı e-postayı konuşmaya başladı. Kullanıcılar bir hacker saldırısına kurban olduklarını düşünürken New York Times Twitter hesabından bir açıklamada bulunarak ortalığı iyice bulandırdı. Açıklamada, “Eğer bugün NYT aboneliğinizle ilgili bir e-posta aldıysanız lütfen görmezden gelin. Bizden gelmedi” ifadeleri yer aldı.



Yanlış iletişim stratejisi gazetenin itibarını düşürdü

Henüz sorunun neden kaynaklandığını bilmeden Twitter’dan açıklama yapan gazete, daha sonra gerçeği anladı. Bunun üzerine yeni bir açıklama yapıldı ve bir çalışanın yanlışlıkla milyonlarca e-posta gönderdiği duyuruldu.

İşin daha da ilginç tarafı e-postada 300 abone için 16 hafta boyunca yüzde 50 indirimli bir teklif bulunmasıydı. Zira bu teklif tüm kullanıcılara ulaştığında gazete iletişim yamuruna tutuldu. Sosyal medyada günün alay konusu oldu. Hem gönderilen yanlış e-posta hem de uygulanan yanlış iletişim stratejisi NYT okuyucularını hayal kırıklığına uğrattı.

Bu arada New York Times dijital abonelik sisteminde önemli bir aşama kaydetti. Mart ayından bu yana gazeteye erişim için abonelik sistemine geçen yayın, 324 bin aboneye ulaştı. Önümüzdeki dönemde ülkemizdeki yayınların da dijital abonelik sistemleri üzerine stratejiler geliştirmesi gerekebilir.
YORUMLAR
ercam 29 ARALIK 2011 / 14:53 0 0
işler düşünce böyle hatalar olur heralde:)
Ceren 29 ARALIK 2011 / 09:49 0 0
Gerçekten talihsiz bir olay olmuş. Böyle bir iletişim kazasının yaralarını sarmak da zor olacaktır.