Yaşam Tarzı İnternet 12 AĞUSTOS 2011 / 11:39

Zynga daha fazla satış istiyor, çok daha fazla satış istiyor!

Zynga oyunculara daha çok satış yapma peşinde

Zynga, yaptığı açıklamayla oyuncuların yüzde 5'inin oyunlardaki sanal eşyalar için ödeme yaptığını açıkladı. Bu rakam şirketi pek mutlu etmese de, diğer şirketlerin yüzde 2'lik ortalamasının bir hayli üzerinde. 



Oyun şirketi Zynga, para kazanmak için oyunlarına değil, oyunlarının içindeki sanal eşyaların satışına bağlı bir gelir modeli izliyor. Şirket oyunlarını ücretsiz olarak sunarken, oyuncuların oyun içinde satın aldıkları traktör, çiçek tohumu gibi sanal eşyaların satışından para kazanıyor.

Kazanıyor ama ne kadar? Şirket daha önce yaptığı bir açıklamada aylık ortalama 232 milyon aktif kullanıcısının küçük bir bölümünün ödeme yaptığını açıklamış, ama net bir rakam vermemişti. Sonradan suskun kalma fikrini değiştirdi ve geçtiğimiz günlerde yaptığı bir açıklamayla sistemdeki oyuncularının yüzde 5’inden azının ‘ödeme yapan oyuncu’ olduğunu bildirdi. Bu rakam, bazı sektör analistlerinin tahminlerinin altında olsa da, emsallerinde bu oranın yüzde 2’lerde seyrettiğini düşünürseniz yine de yüksek.

Muhasebe sistemi değişti, gelir yükseldi

Zynga bir taraftan da son günlerde muhasebe uygulamalarını değiştiren ikinci şirket oldu. Geçtiğimiz günlerde Groupon tartışma yaratan bir finansal ölçümü uygulamaya başlamış, hatta bu ölçüm, şirketin yönetimi ile ilgili soru işaretlerini de beraberinde getirmişti.

Ama Groupon’un aksine, Zynga’nın değişikleri çok daha küçük ölçekli ve şirketin sanal ürünlerin satışından elde ettiği geliri finansal raporlarında nasıl gösterdiğiyle alakalı. Bu değişikliğe bağlı olarak, şirket 242,8 milyon dolar, yani 31 Mart’ta sona eren ilk çeyrek dönemin 7,5 milyon dolar üstünde gelir elde ettiğini duyurmuş oldu.



Analistlere göre bu muhasebesel değişikliğin etkisi fazla büyük değil. Ama 1 Temmuz’da borsaya gireceğini duyuran şirketin halka arzdan önce bu problemi çözmüş olması da çok olumlu.

Borsaya girmekle ilgili başvurusunda Zynga, oyunlarının sağlıklı bir karışımından para kazandığını gösteriyor ve sadece son dönemde popüler oyunlara bağlı kalmadığını ortaya koyuyor.

Sosyal oyunların kullanımını takip eden AppData’ya göre şirketin Facebook’taki en popüler oyunları ‘CityVille’, ‘Empires and Allies’ ve ‘Texas HoldEm Poker’. Uzmanlara göre, Zynga’nın kendi büyük oyunlarına bağımlı olmaması ve portföyünü çeşitlendirmesi onu daha az riskli hale getiriyor.

Bu arada Zynga eleman sayısını da sürekli artırıyor. Toplam 2 bin 543 çalışanına son olarak 275 kişi daha katıldı.

Şirket, bundan birkaç ay önce Lady Gaga ile birlikte yürüttüğü pazarlama projesiyle de bir hayli konuşulmuştu.