Yaşam Tarzı İnternet 21 MAYIS 2013 / 07:28

Yahoo Tumblr ile ne hedefliyor?

Marissa Mayer’ın CEO’luk görevine gelmesinin ardından birçok satın alma gerçekleştiren şirket, 1.1 milyar dolarlık bir kumar daha oynadı.



Yaklaşık 10 yıl kadar önce Overtune’u 1.3 milyar dolara satın alan Yahoo, o günden sonraki en büyük harcamasını Tumblr için yaptı. Her ay 300 milyon ziyaretçiyi ağırlayan Tumblr’ın kurucusu David Karp’ın bu sürecin sonunda Yahoo için çalışmaya devam edeceği bilgisi verildi.

Daha çok 15 ila 20’li yaşlarının başlarında olan gençlere hitap eden sitenin henüz hiçbir gelir kalemi bulunmuyor. Birçok internet projesi gibi öncelikle kullanıcı bağını oluşturmayı hedefleyen yapının 18 yıllık bir internet şirketi olan Yahoo’da para getiren bir yapıya bürünmesi tahmin ediliyor. Tabii burada birçok engel bulunuyor.

Öncelikle hiçbir kullanıcı, Tumblr yapısının Yahoo’ya dönüşmesini istemiyor. 2007 yılında kurulan Tumblr, fotoğraflar, videolar ve diğer birçok içeriğin belli bir düzen içerisinde oldukça kolay bir şekilde paylaşılmasına olanak tanıyor. Rakiplerine daha kolay kullanımıyla öne çıkan Tumblr’da günde 75 milyon yeni paylaşım oluşturuluyor. Tumblr kullanıcılarının yarısından fazlası mobil uygulamadan bağlantı sağlarken, günde ortalama siteye giriş sayısı 7’yi buluyor.

Tumblr Yahoo’yu mobilde güçlendirecek

Gelelim, Tumblr’ın Yahoo’ya neler sağlayabileceğine. Yahoo CEO’su Marissa Mayer’e göre, Tumblr, Yahoo’ya inanılmaz bir trafik akışı sağlayacak ve akıllı telefon ile tabletlerde reklam gösterme fırsatı sunacak. Son zamanlarda insanların dizüstü ve masaüstü bilgisayar yerine mobil cihazlara yönelmesiyle, reklam sistemleriyle para kazanan internet şirketleri de bu yollarla gelirlerini artırmayı hedefliyor.



Bunun yanında Tumblr, genç kullanıcı kitlesi sayesinde Yahoo’nun uzun süredir ulaşamadığı bir demografik düzlemi de sağlayabilir. Zira Yahoo, uzun süredir gençlerin yer aldığı bir ortama ulaşamıyordu. Facebook, ana akım sosyal medya olarak görülürken Tumblr, daha çok gençlerin takıldığı bir yapı haline geldi.

Tumblr’ın Yahoo’dan arama motoru özellikleriyle daha fazla kişinin bir araya gelmesini sağlamak gibi bir faydası olurken, Yahoo da genç kitleye kendi içeriğini ulaştırarak ortaklığı zenginleştirebilir. Tumblr, Yahoo’nun sosyal medyada Facebook ve Google’ın ardında kalmasıyla oluşana açığı da kapatacak gibi görünüyor. Bu sayede Yahoo, hedefli reklamcılık konusunda önemli bir adım atarak reklam gelirlerini artırabilir.

Yatırımcılar için bu satın alma ne ifade ediyor?

Milyar doların üzerinde gerçekleşen bir satın alma yatırımcıları da doğrudan ilgilendiriyor. Hem de bu paranın birçoğu nakit olarak Yahoo kasasından çıkacakken. Alibaba’daki hisselerini 7.6 milyar dolar karşılığında satarak doğrudan 5.4 milyar dolarlık nakit akışına kavuşan Yahoo, bu parayı yatırımlarla değerlendiriyor.

Tumblr’ı oyunu değiştirecek önemli bir etken olarak gördüklerini belirten Mayer, Tumblr kurucusu David Karp’ı öven ifadelerle, “O, insanların kendini ifade etme biçimlerini değiştiren kendi döneminin efsane girişimcilerinden biri” sözlerini sarf etti. David Karp ile birlikte 175 Tumblr çalışanı Yahoo bünyesine geçecek.



Şirkete geldiği günden bu yana Yahoo’nun makus talihini değiştirmeye çalışan Marissa Mayer, çalışanların moralini artırmaya, hizmetleri yeniden şekillendirmeye ve satın almalarla yaratıcı mühendisleri ekibe katmaya çalışıyor. Tumblr üzerinden

İlk kuruldukları zamanlarda Google ve Facebook’u satın almak için adı geçen Yahoo, o dönemde belirlenen rakamları ödeyemediği için büyük fırsatları kaçırmıştı. Ayrıca şirket, 2006 yılında Google ile rekabete girerek YouTube’u satın almaya çalışmış ancak başarısız olmuştu. Marissa Mayer, artık böyle fırsatların kaçmaması için elindeki parayı değerlendiriyor. Tumblr'ın henüz hiçbir gelirinin bulunmaması en büyük risk olarak görünüyor. Bu sebeple Yahoo'nun bu kumarının sonucunu kısa sürede görmeye başlayacağız.