Yaşam Tarzı İnternet 20 EKİM 2011 / 09:35

Webrazzi Summit'ten çıkan sonuç: İnternet yatırımcılarının gözünde Türkiye'nin yıldızı yükseliyor

Webrazzi Summit, internet pazarlarının önemli isimlerini bir araya getirerek dijital mecraların derinliklerini ve Türkiye’de yaşanan dönüşümü masaya yatırdı. Gerçekleşen oturumlarda katılımcıların vurguladığı ortak nokta ise, Türkiye’nin internet yatırımcıları için parlayan bir yıldız olduğu. 



19 Ekim 2011’de Point Hotel Barbaros’ta gerçekleşen Webrazzi Summit’in sabah oturumlarında, son on yılda Türkiye’nin internet alanında yaşadığı gelişmeler ile bugün gelinen noktada Türkiye web pazarının yurtdışındaki yatırımcılar için önemi konuşuldu.

Webrazzi kurucusu Arda Kutsal’ın yaptığı açılış konuşmasının ardından söz alan Nokta Medya CEO’su Tümay Asena, konuşmasında “Kullanıcılar bilgiyi Web üzerinde tüketiyor fakat üretimi mobilden yapıyorlar’ diyerek Türkiye’de mobil web kullanımına doğru bir geçiş olduğunu vurguladı. Türkiye’nin son on yılda internet dünyasında kat ettiği mesafenin sonucunda şu an dünyanın gelişmiş pazarlarıyla aynı seviyeyi yakaladığını söyledi. İnternetin gelişmesine paralel olarak sosyal ağların da yükselişte olduğunu belirten Asena “Sosyal web artık gerçek zamanlı kimliklerimizi ve varlıklarımızı barındıran bir ortam” dedi.

Daha sonra Türkiye’nin küresel internet üzerindeki yeri hakkında konuşan comScore Europe Avrupa Kıdemli Başkan Yardımcısı Mike Read, Türkiye’de internet kullanıcılarının oluşturduğu pazarın son bir yılda yüzde dört büyüme gösterdiğini belirtti. Bu rakamla Avrupa’nın 6. en büyük pazarı haline gelen Türkiye’deki internet kullanıcılarının internet başında geçirdiği sürelerin uzunluğuna işaret etti. Özellikle online video uygulamasına duyulan yoğun ilginin yatırımcılar için bulunmaz bir fırsat olabileceğini belirtti.

Oturumlarda yer alan diğer konuşmacılardan Doğan Online ve Doğan Medya Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, 1999 yılından bu yana internetin geldiği konumu anlattı. Doğan Online olarak farklı alanları aynı çatı altında toplayarak örneği olmayan bir oluşum yarattıklarının özellikle altını çizdi. Gelecek için reklam teknolojileri ve mobil reklam altyapılarıyla ilgilendiklerini belirtirken, kaynak sorunu yaşamadıklarını da ekledi.

Bu konuşmanın ardından söz alan Markafoni kurucusu Sina Afra, Avrupa’nın farklı ülkelerinde başarılar elde eden Markafoni’nin gelecek planlarından bahsetti. Pazarlama bütçelerini anlatırken, bir milyon kullanıcıya kadar sadece davet yöntemi kullandıklarını ve bu rakamın ardından diğer dijital mecralar yoluyla kullanıcıların dikkatini çektiklerini belirtti. Gelecek üç yıl için en önemli hedeflerinin öncelikle bir Türk e-ticaret markası olarak küresel hale gelmek ve ardından 1 milyar dolar değere ulaşmak olduğunu söyledi.

Webrazzi Summit'te  konuşulan diğer konuların detaylarına Webrazzi sayfalarından ulaşabilirsiniz.