Yaşam Tarzı İnternet 18 KASIM 2011 / 14:48

Web 3.0’ın yeni trendleri neler olacak?

Web 3.0’ın yeni trendleri neler olacak?

Web 3.0 İstanbul etkinliğinde mobil platformun sunduğu avantajlar, internet abone sayısı artış beklentileri, dijital pazarlamanın reklam yatırımlarındaki ağırlığı ve online “dijital içerikler” yaratmanın formülü gibi konular damgasını vurdu.



Web 3.0 İstanbul, dijital pazarlama ekosisteminin, ajans, şirket, üniversite ve basın taraflarından önemli konuşmacıların sunumlarına sahne oldu.

Web 3.0’ın formülü

Konferansın moderatörlüğünü üstlenen Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Yardımcı Doçent Doktor Fatoş Karahasan, etkinliğin odağında yer alan Web 3.0’ın bileşenlerini katılımcılarla paylaştı. “www” kavramının 20. yıldönümü olduğunu hatırlatan Karahasan Web 3.0’ın önceki versiyonlardan farklı olarak hız, verimlilik, derinlikli kişisel profiller, akıllı internet, birbirleriyle iletişim kuran çipli cihazlar, akıllı ajanlar ve canlı web deneyimi gibi bileşenlere sahip olduğunu ifade etti.

Kazanan, kazandıran platform: Mobil

Konferansta “Markanız Web 3.0’a ne kadar hazır?” konulu bir sunum yapan Avea Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Dehşan Ertürk Web 3.0’ın en önemli unsurlarından birinin “konum bilgisi” olduğunu katılımcılarla paylaştı. Konum bazlı servislerin katma değer anlamında yeni çığırlar açacağını ifade eden Ertürk markaların tüketicileriyle daha bireysel bir iletişim deneyimi yaşamaları için lokasyon bazlı projeler üretmesi gerektiğini söyledi.



Katılımcılara “4 Ekran Birleşiyor, Hangisi Kazanıyor? Yakınsama (Convergence)” konulu bir sunum yapan TTNet Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Mehmet İlker Koçak ise Türkiye ve Avrupa’daki internet kullanımına dair çarpıcı rakamlar paylaştı. 2001 yılında Türkiye’de sadece 2 milyon internet kullanıcısı olduğunu vurgulayan Koçak, günümüzde bu rakamın 35 milyona yükseldiğine dikkat çekti. Türkiye’nin internet kullanımı artışında Avrupa’daki en hızlı büyüme oranlarına sahip olduğunu belirten Koçak, Avrupa’da genişbant abone sayısının 2011 yılında 164 milyona ulaştığını söyledi. Mobil platformun diğer platformlara üstünlük kurduğunu savunan Mehmet İlker Koçak internete girenlerin yüzde 42’sinin video seyrettiğini, mobil platform üzerinden sunulan video servislerinin pazarlama açısından hedefe ulaşmada daha verimli olduğunu sözlerine ekledi.

Dijitalin reklam yatırımlarındaki ağırlığı artıyor

IAB ve Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura konferanstaki sunumunda dijital reklam sektörünü değerlendirirken dünya genelinde 2011 yılındaki reklam yatırımlarının 501 milyon dolarla kapanmasını beklediğini söyledi. Türkiye’de 6 aylık reklam yatırımının 2,277 milyon TL olduğunu söyleyen Pura, 2010-2011 yıllarında dijital pazarlama bazlı reklam yatırımlarının yüzde 38 arttığına dikkat çekti. Ahmet Pura, 2015 yılında dijitalin reklam yatırımları içindeki payının yüzde 15-16 civarında olmasını beklediklerini de sözlerine ekledi.

Dijitalde “bulaşıcı içerik” yaratmanın yolları

Mey İçki Pazarlama Müdürü Zeliha Şener Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlarda marka hikayesini en iyi şekilde yaymanın yollarını konferansın katılımcılarıyla paylaştı. İnsanları paylaşıma itecek “bulaşıcı içerikler” oluşturmak için 7 kuralın göz önünde bulundurulması gerektiğini vurgulayan Zeliha Şener, bu maddeleri şöyle sıraladı:

1. Tüketici içgörüsü kullanın

2. Yaratıcı bir fikir bulun

3. Trendlerden ve güncel olaylardan faydalanın

4. Duygulara hitap eden tetikleyici bir unsur bulun

5. 2,5 dakikadan uzun içerik oluşturmamaya dikkat edin

6. İzleyicinin ayağına gidin

7. İzleyicileri özgür bırakıp kullanıcı uyarlamalarını destekleyin

Elektronik cihaz pazarında Avrupa’yı sollayan büyüme

Konferansta konuşan GfK Türkiye Müşteri Hizmetleri Yöneticisi Cengiz Yorgancıoğlu Türkiye’de elektronik cihaz pazarındaki olağanüstü büyümeye dikkat çekti. Avrupa’da ilk 6 aylık dönemde global teknoloji cihazları harcamasındaki artışın yüzde 19’dan yüzde 6’ya gerilediğini ifade eden Yorgancıoğlu, Türkiye’de bu trendin tam tersine olacak şekilde yüzde 20’lik bir artış yakalandığını ifade etti.



Başarılı kampanyaların ortak özelliği

Konferansta “Popüler Kültürden Esinlenerek Nasıl Eğlenceli Olunur?” başlıklı bir sunuma imza atan Yıldız Holding Dijital Pazarlama Direktörü Nevgül Anbarlılar başarılı içerik stratejilerinin ortak özelliklerini katılımcılarla paylaştı. Mevcut tüketici davranışlarına değer katan, tüketici içgörülerine dayanan, insani özelliklere sahip olan ve eğlendiren içerik stratejilerinin başarıya ulaştığını söyleyen Anbarlılar, başarılı kampanyaların arkasında da içgörülere dayanan, içerik odaklı, belirli bir stratejisi olan ve online-offline entegrasyonuna değer veren uygulamaların olduğunu belirtti.

Konferansta ayrıca United People CDO’su Emre Faks, Unilever Deodorant Kategorisi Ürün Müdürü Pınar Ak, Unilever – AXE Ürün Müdür Yardımcısı Barış Erdoğan, Algida Max & Fruttare Marka Müdürü Göze İşcan, Lipton Ürün Müdürü Sevgi Gür, HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar, Grey Grup İspanya Yönetim Kurulu Başkanı John A. Lynn, Sabancı Vakfı Programlar Direktörü Filiz Bikmen, Garanti İnteraktif İletişim ve Tasarım Yöneticisi Aylin Daylan, Coca-Cola Türkiye İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey, GfK Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Fulya Durmuş, Mey İçki Rakı Pazarlama Müdürü Nejat Çifçi, MedyaNet Genel Müdürü Rima Erdemir, MedyaNet Satış Grup Koordinatörü Banu Barbarosoğlu, MedyaNet Portal & Operasyon Grup Koordinatörü İpek Karadağ, Genna Ajans Başkanı A. Selim Tuncer, Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Uğur Özmen, Fikir Atölyesi Kurucusu Tunç Kılınç, Zete Yayın Yönetmeni Nurcan Akad gibi alanında uzman üst düzey yönetici ve akademisyenlerin yanı sıra Radikal Gazetesi Köşe Yazarı Ezgi Başaran, CNN Türk Ekonomi Müdürü Emin Çapa, Habertürk Gazetesi Köşe Yazarı Rahşan Gülşan gibi basın mensupları ekran ekonomisinde yaşanan dönüşüm, dijital kampanyada ürün kullanımı, sosyal pazarlama, sosyal ağların gücü, etkileşimi artırmanın yolları, dijital sosyal sorumluluk, değişen tüketici alışkanlıkları ve daha pek çok konuya dair yaklaşımlarını ayrıntılarıyla paylaşma fırsatı buldu.