Yaşam Tarzı İnternet 11 EKİM 2011 / 13:50

Vestel, Smart TV’yi satışa sundu

İnternet ve televizyonu bir araya getiren televizyonun en önemli özelliği; Fizy, TTnet Müzik, Maçkolik, ŞehirFırsatı gibi yaklaşık 50 yerel televizyon uygulamasına erişim sağlaması. 82 ekran akıllı televizyon bin 349 liradan satışa sunuluyor.



Müzik sitelerinden sosyal medyaya, alışveriş ve fırsat sitelerinden video paylaşım kanallarına, bankaların internet şubelerinden bahis sitelerine, bugüne kadar internet üzerinden ulaşılan birçok farklı içeriğe televizyondan erişim sağlayan Vestel Smart TV portalinde 50’ye yakın içerik sağlayıcı yer alıyor.

Vestel Genel Müdür Yardımcısı ve Türkiye IPTV Genel Başkanı Metin Salt, gerek kullanışlı ara yüzü gerek içeriği ile yerelleşmiş global bir teknoloji yarattıklarını vurgulayarak Vestel Smart TV’nin “yerli kullanıcıya zengin yerel içerik” sağlayacağını söyledi.

Akıllı televizyonun sahipleri normal yayın akışı sırasında kaçırdıkları televizyon programlarını da diledikleri zaman izleme imkânına sahip oluyor. Salt, “Vestel olarak gerek kullanışlı ara yüzü gerek içeriği ile yerelleşmiş küresel bir teknoloji yarattık, bu sayede yerli kullanıcıya zengin yerel içerik sağlayacağız” diye konuştu. Salt, bu ürün segmentinde LCD TV’deki pazar paylarına paralel bir pay tutturmayı ve gelecek 4 yıl içinde akıllı televizyon satışlarını yüzde 100 artırmayı hedeflediklerini söyledi.

Vestel’de hedef tüm televizyonları akıllı yapmak

Vestel Smart TV’lerin ekstra bir cihaza gerek duymadan ücretsiz servis ve kolay internet sağlayacağını belirten Metin Salt, önümüzdeki sene Vestel olarak üretecekleri televizyonların yüzde 50’sinin, 2013 yılından itibaren ise yüzde 100’ünün Smart TV olacağını söyledi. Salt, sözlerine “Geleneksel eğlence araçlarımızdan televizyon, saltanatını internete kaptırmamak adına yenilenmeye ihtiyaç duyuyor. Bu yenilenme hareketinde internetle daha sıkı bir dostluk kurması, internetin sağladığı özgürlüğü vaat etmesi gerekiyor. Nasıl ki TV kanalları internet ortamını kullanıyorsa, web siteleri de televizyonu büyük ekrana kavuşma şansı olarak görüyor” diye devam etti.



İnternet televizyonculuğunun pazar büyüklüğüne bakıldığında bu değişimin daha iyi anlaşılabileceğini belirten Salt, geçen yıl dünyada satılan televizyonların yaklaşık yüzde 20’sinin internet özelliğine sahip Smart TV’ler olduğunu, bu oranın 2015 yılında yüzde 65 ila 70 arasında olmasını ve Smart TV satış adedinin 140 milyonu geçmesini beklediklerini söyledi. Salt, ayrıca Vestel’in dünyanın 3. büyük TV üreticisi olduğunu ve Türkiye televizyon pazarında liderliğe oynadıklarını vurguladı.

Ortadoğu ülkeleri Türk dizilerini Vestel Smart TV’den izleyecek

Metin Salt, CNN Türk, NTV, Habertürk gibi haber televizyonlarından ATV, Kanal D, Show TV gibi kanallara ve bunların yerli içeriklerine, TTNET Müzik gibi müzik portallerinden Şehirfırsatı.com gibi alışveriş ve fırsat sitelerine kadar 50’ye yakın yerel içerik sağlayıcıyı bu portalde buluşturduklarını ve yenilerini eklemeye devam edeceklerini ifade etti.

Yakın tarihte portalde bir o kadar daha içerik sağlayıcıyı kullanıcılara hizmet vermek üzere bir araya getireceklerini söyleyen Salt, sözlerine “Sağladığımız çeşitli yerel içeriklerin yanı sıra Facebook gibi dünya üzerinde yüz milyonlarca insanın kullandığı platformları da Türkçe sunarak ‘yerli kullanıcıya yerel içerik’ sağlıyoruz. Ayrıca portalimizde sunduğumuz yerli içeriği büyük rağbet gördüğü yakın coğrafyada da erişilebilir kılacağız. Ortadoğu ülkelerindeki kullanıcılarımız, çok sevdikleri yerli dizilerimizi tekrar tekrar izleyebilecekler. Böylece teknoloji ihracının yanı sıra kültür ihracına da öncülük ve hizmet etmiş olacağız” diye devam etti.

"İçerik ve uygulama gibi alanlarda yatırımlar yapacağız"

Salt, internet televizyonculuğunun dünyada ilk örneğini, henüz kavram bile yeniyken 2002 yılında Microsoft işbirliğiyle Vestel‘in ürettiğini hatırlatarak sözlerini şöyle tamamladı:

“Henüz ağ erişim hızının ve yaygınlığının yeterli olmadığı ve tüketici talebinin oluşmadığı bir dönemde Web TV adını verdiğimiz bu ürünü Amerika’da kurulan 30 kişilik bir ARGE ekibi ile tasarlamış ve Manisa’da üretmiştik. Vestel olarak Smart TV’lerin dünya ve Türkiye pazarında hızla yayılacağını ve kullanıcı alışkanlıklarını kökten değiştireceğini öngörüyoruz. Bu değişimin sağlıklı yaşanabilmesi için Smart TV ürün segmentinde hem lider rolü üstleneceğiz hem de içerik ve uygulama gibi alanlarda yatırımlar yapacağız. Müşterilerimizin önüne teknoloji, servis ve içeriğin bir bütünlük içinde gelmesini sağlayacağız.”

Vestel Smart TV'nin 32 inçlik modeli bin 349 liradan,, 42 inçlik model bin 849 liraya satışa sunuldu.
Vestel Smart TV şu an portalinde 50’ye yakın içerik sağlayıcıyı barındırıyor. İçlerinden bazıları şöyle:

TT NET Müzik NTV ATV

Fizy.com NTV Spor Show TV

Mynet Habertürk Star

E-kolay CNN Türk Kanal D

UzmanTV Fotomaç Yemektarifleri

İzlesene Sporx Vestel uygulamaları

Vidivodo Maçkolik Hava durumu

Facebook Bloomberg Twitter

Pusula Sinemalar.com

Markmost Doviz.com Yakala.co

Şehirfırsatı T. İş Bankası Garanti Bankası