Yaşam Tarzı İnternet 04 HAZİRAN 2012 / 11:52

Twitter reklam stratejileriyle büyüyor

Twitter, uyguladığı agresif reklam stratejilerinin meyvesini beklediğinden erken toplayacak gibi görünüyor. Uzmanlar, 2016 yılında 1 milyar dolar ciro yapması beklenen Twitter’ın, bu rakama 2014 yılında ulaşacağını öngörüyorlar.



2010 yılında uygulamaya aldığı “promoted tweet” uygulamasıyla reklam hizmeti vrmeye başlayan site, kullanıcıların kendilerinin hazırlayacağı reklamlarla KOBİ’lere de ulaşarak reklam yelpazesini iyice genişletmişti. Hali hazırda 140 milyon kullanıcıya sahip olan sosyal medya sitesi, mobil cihazların artışına paralel olarak geliştirdiği mobil reklam hizmetini de kullanıcılarına sunmuştu.

Her ne kadar Facebook üzerindeki reklamlarla kıyaslandığında ilk bakışta biraz yavan ve kullanışsız gelse de, sitenin kendine has bir tarzı olduğunu düşünürsek Twitter’ın fırsatları sonuna kadar değerlendirdiğini görebiliriz. Örneğin, spor karşılaşmalarında etiketler (hashtag) üzerinden resmi olmayan canlı yayınlar yapan Twitter, işten para kazanmaya karar verdi ve Amerikan otomobil sporu olan NASCAR'la anlaşma yaptı. Anlaşmanın maddi boyutları hakkında detay verilmese de, NASCAR’ın dünya üzerinde en çok takip edilen spor olaylarından biri olması ve Twitter’ın bunu canlı yayınlayacak olması, işin ne denli büyük boyutlarda olduğunu gösterir nitelikte.

Siteye reklam verenler giderek artıyor

Uzmanlar ve araştırma şirketleri şirketin reklam gelirleri ve ciro rakamları hakkında sürekli güncellemeler yapıyor. Örneğin, daha önce 2013 yılı için konuşulan 400 milyon dolarlık reklam geliri, bu konuda yaşanan artışlarla birlikte 2012 yılı için konuşulmaya başlandı. Bu artışlarla birlikte şirket, önümüzdeki aylarda büyüme hızında gözle görülür bir artış yaşamayı amaçlıyor. 2014 yılı için 1 milyar dolar hedef koyan bir şiket için bu artışın kaçınılmaz olduğunu da belirtmek gerekiyor.

Twitter’ın halka arzı ile ilgili ortada henüz hiç bir bilgi yok. Fakat, gerek reklam verenlerin giderek çoğalması, gerekse de sitenin Facebook’un uyguladığı stratejileri (iyi ve kötü yanları elbette) takip etmesi durumunda, geleceğin en büyük halka arzlarından birini yaşayacağını söyleyebiliriz.