Yaşam Tarzı İnternet 17 ŞUBAT 2012 / 12:41

Twitter reklam modelini değiştirdi

Twitter yeni bir reklam modeline geçiyor

Ünlü Mikroblog sitesinden yapılan açıklamaya göre, daha çok küçük işletmelerin kullanabileceği, kendilerinin doğrudan satın alarak reklamlarını yerleştireceği reklam modeline geçildi.



Uzun süredir yoğun kullanımını reklam ve gelire dönüştürmekte zorlanan mikroblog sitesi Twitter, yeni reklam hizmetiyle gelirlerini artırmayı hedefliyor.

2010 yılından bu yanan Twitter, kendi satışçılarının yardımıyla büyük işletmelere giderek “sponsorlu twitter mesajları” pazarlıyordu. Facebook ya da Google’daki gibi kullanıcıların kendiliğinden reklam verebilmelerini sağlayacak modeli ise şimdi hayata geçirilebildi. Uzun süredir geliştirmeleri konusunda çalışmalar yürüten Twitter, sistemi öncelikle küçük bir kesme açarak denemelerde bulunmuştu.

Henüz sadece America Express kart bulunan reklamverenlerin işlem yapabildiği Twitter’ın diğer kart sahiplerine de önümüzdeki dönemde işlem imkanı tanıyacağı bilgisi verildi.

Reklam gelirlerinin hızla artması bekleniyor

2011’de reklam gelirlerini bir önceki yıla göre yüzde 213 artırarak 139.5 milyon dolar gelir elde eden Twitter’ın bu yıl gelirini daha da hızlı artırması bekleniyor. Hemen hatırlatalım Google 36.5 milyar dolar, Facebook da 3.2 milyar dolar reklam geliri elde etti. O nedenle Twitter’ın çok yol olması gerekiyor.

2007 yılında kurulan Twitter, 140 karakter mesajlar yazılmasına ve dünya ile paylaşılmasına izin veriyor. 100 milyondan fazla kullanıcısını bulunan site, bugüne kadar yeteri kadar para kazanamadığı için eleştiriliyordu. Önümüzdeki dönemde Twitter’ın halka açılması da bekleniyor.