Yaşam Tarzı İnternet 31 AĞUSTOS 2012 / 12:00

Twitter kullanıcıların ilgi alanlarına göre reklam almaya başlıyor

Twitter reklam modelini değiştiriyor

Sahip olduğu konsept nedeniyle reklam konusunda diğer sosyal platformların gerisinde kalan Twitter, yaptığı hamlelerle bu konuda atılım yapmak istiyor.



Agresif bir reklam stratejisi uygulamaya başlayan şirket, mayıs ayı içerisinde kullanıcılarının internet üzerinde faaliyetlerini takip edip, kullanıcı profilini belirlemek adına izin istemişti. Reklam verenlerin işini kolaylaştıracak bir “ilgi alanı listesi” oluşturmak isteyen site, reklam politikasındaki son yeniliği açıkladı.

Yeni reklam modeliyle birlikte reklam verenler sponsorlu mesajlarını yayınlarken artık Twitter kullanıcılarının ilgi alanlarına göre hedefleme yapabilecekler. Yaklaşık 3 aydır üzerinde aktif olarak çalışılan bu yeni uygulama Twitter’ın reklam yayıncılığı açısından bugüne kadar attığı en önemli adımlardan biri oldu.



Reklamverenler sitenin sunduğu 350 adet kategori arasından seçim yaparak, hedef kitlelerine çok daha rahat bir şekilde ulaşabilecekler. Bunun yanı sıra siteyi etkin olarak kullanıcıların zevkine özel reklamlar yayınlayabilecek reklamverenler, bu sayede aynı zevke sahip diğer kullanıcılara da ulaşma şansına sahip olacaklar. Uygulamayla ilgili belki de en dikkat çeken detaysa, sitenin 50 cent olan en düşük ücreti 1 cent olarak deiştirmesi oldu. Bu sayede site sadee büyük markaların reklam verdiği bir platform olmaktan çıkıp, küçük ve orta ölçekli markaların da reklam verdiği bir platform haline gelebilecek.

Reklam konusundaki açıklarını sürekli olarak kapatan Twitter, uyguladığı agresif ve yenilikçi reklam politikasını sürdürmesi durumunda diğer platformlarla arasındaki farkı hızla kapatacağını öngörebiliriz.