Yaşam Tarzı İnternet 18 NİSAN 2013 / 16:46

Twitter "hedefli reklamcılıkta" dev bir adım attı

Mikroblog sitesi, reklamverenlerin tweet’ler içerinde geçirdikleri kelimeleri hedefleyebilecekleri yeni bir aracı kullanıma açtı.



Reklam gelirlerini bu yıl artırmak için önemli adımlar atan Twitter, yeni bir aracı reklamverenlerin hizmetine sundu. Artık belirlenen anahtar kelimelerin yer aldığı tweet’ler atan kişilerin akış ekranlarında ona uygun reklamlar yer alacak.

Keyword targeting in timelines” olarak tanıtılan araç için Twitter’ın resmi sitesinde şu örnek verildi:
“Örneğin, bir kullanıcı beğendiği müzik grubuyla ilgili bir tweet attı ve o müzik grubunun o sıralarda kullanıcının yakınlarında bir konseri olacak. Konum ve içerik hedefli reklam sayesinde bu kullanıcının ekranında biletleri satın almasına yönlendirecek reklam belirecek. Böylece kullanıcı, beğendiği müzik grubuyla ilgili faaliyetten haberdar olarak biletleri alabilecek, hem de reklamverenler çok daha hedefli reklamlar üretebilecek.”

Verilen bilgilere göre, Twitter kullanımında kullanıcıları rahatsız edecek bir değişim gözlenmeyecek. Daha önce yapılan testlerde kullanıcıların davranışlarında bir değişim gözlenmediği bildirildi. Bunun yanında anahtar kelimeler üzerinden yapılan pazarlamada GoPro şirketi, iki milyona yakın görüntüleme ve yüzde 11 geri dönüş aldı. Bu oran Twitter geri dönüşlerine oranla çok daha iyiyi işaret ediyor.



Anahtar kelime hedefli reklam hazırlamak için şunları yapmak gerekiyor:

• Hedeflenen anahtar kelimeleri girin,

• Tavsiye edilen kelimelere göz atarak hedeflenen kelimeleri zenginleştirin,

• Konum, cihaz ve cinsiyet gibi kriterleri belirleyin.

Detaylar için http://advertising.twitter.com/2013/04/Introducing-Keyword-Targeting-in-Timeline.html adresini kullanabilirsiniz.