Yaşam Tarzı İnternet 20 EYLÜL 2012 / 15:52

Twitter'da 'kapak fotoğrafı' dönemi başladı

Tasarımında pek sık değişikliğe gitmeyen sosyal platform Twitter, kapak fotoğrafı uygulamasını hayata geçirerek çehresinde değişikliğe gitti. 



Kullanıcılar, ayarlar/tasarım bölümünde yer alan “header” kısmını kullanarak değiştirebilecekleri kapak fotoğrafları sayesinde kendilerini 140 karakterin biraz daha dışına çıkarak ifade edebilme şansı yakalayabilecekler.

Son dönemde özellikle reklam konusunda kendini geliştirmeye başlayan Twitter, bu hamlesiyle birlikte markaların kendilerini hedef kitlelerine daha rahat ifade edebilmelerine olanak sağlamış olacak. Özellikle Facebook’un bu konuda elde ettiği başarıyı düşünürsek, Twitter’ın da bu işten kazançlı çıkan taraf olabileceğini söyleyebiliriz.

İşin kullanıcı tarafında baktığımızdaysa, yine Facebook’ta olduğu gibi bir bölünmeyi görüyoruz. Bir kısım kullanıcı kendilerini daha rahat ifade edebilecekleri bir tasarıma sahip oldukları için yeni tasarımdan memnun olurken, sitenin sadeliğini yitireceğini düşünen kısımsa yeni tasarımdan pek de memnun olmuşa benzemiyor.

Kullanıcıların ve markaların kendilerini daha fazla öne çıkarabileceği bir tasarımla birlikte Twitter’ın diğer sosyal platformlara bir adım daha yaklaştığını söyleyebiliriz.