Yaşam Tarzı İnternet 26 MART 2014 / 10:11

Tweet sayısı iki kat arttı

 20 Mart 23:00'da Twitter’ın engellemesinin ardından Twitter hız kesmedi. Türkiye’nin yeni sosyal medya analiz platformu Somera tarafından yapılan çalışmaya göre yasağı takip eden ilk saatlerden itibaren atılan tweet sayıları önceki güne göre yaklaşık iki kat artmıştı. Artan mesajların içerikleri genel olarak yasağa tepkiler ve DNS ayarları değiştirme olarak toplandı.



 

20 Mart gecesinden bu yana kadar Türkiye’de Twitter’da toplam 44.4 milyon mesaj atıldı. Son dört günde bir saatte ortalama 132.901 kişi mesaj attı.  Kullanıcılar, TV programları ile birebir ilgili 342 bin mesaj yollarken, bu mesajların 108 bini Twitter yasaklarının uygulandığı 22-23 Mart haftasonunda atıldı. Önceki haftalara bakıldığında TV hakkındaki Twitter konuşmaları yasaktan çok fazla etkilenmemiş görünüyor.

 Twitter’da son bir gün

24 Mart Pazartesi günü Türkiye’den atılan tweet sayısı 7.4 milyonu buldu. Yasak ve engellemelere karşın, kullanıcılar çeşitli yöntemlerle bunları aşıyor ve yaygın iletişimlerini sürdürüyor.

Yeni yayınlanan tapeler gündemi belirlemeye devam ederken, en çok konuşulan ve retweet edilen ilk üç kullanıcı @fuatavni, @bascalan, @ihanetsureci oldu.

YSK yasaklarıyla programı iki gün engellenen İrfan Değirmenci ise kullanıcıların bugün hakkında en çok konuştuğu bir başka isim oldu.

25 Mart 00:00- 12:00 tarihli Twitter verisine göre;

Hakkında en çok konuşulanlar

  1. @Fuatavni

  2. @Bascalan

  3. @ihanetsureci

  4. @degirmencirfan


 

En çok kullanılan hashtagler

  1. #duyarsızlıkiçimizesinmiyor

  2. #içimizesinmiyor

  3. #yalancıyaoyyok

  4. #popiş

  5. #iktidarhırsı


 

Öte yandan, Twitter’da son 1 aya bakıldığında en çok konuşulan siyasi partilerle ilgili ise aşağıdaki tabloda sırasıyla AKP, CHP, MHP, HDP göze çarpıyor.

Sosyal medyayı bir araştırma sahası olarak sürekli gözlemleyerek tüketici davranışlarını izleme ve analiz etmede yeni bir dönem başlatan Somera, öncelikli olarak TV sektörüne yönelik derinlemesine sosyal medya analizleri ile, geleneksel ölçümleme yöntemlerine tamamlayıcı veri oluşturuyor. Somera,  internet kullanıcılarının TV hakkındaki verilerini izleyip kaydediyor. Etkin altyapısıyla, TV analizi ve tüketici davranışlarını harmanlayarak TV sektörüne ve markalara önemli bilgi kaynağı oluşturuyor..