Yaşam Tarzı İnternet 05 KASIM 2012 / 16:47

Türkiye'de sosyal ağlar ne amaçla kullanılıyor?

Yenibiris.com üyeleri arasında yapılan araştırmanın sonuçları sosyal ağlara yönelik alışkanları ortaya çıkardı. Araştırmaya göre eğitim, cinsiyet ve yaş faktörleri sanal ortamdaki üyeliklerde ve paylaşımlarda farklılık yaratan en önemli unsurlar oluyor.



Yenibiris.com üyeleri arasından 1767 kişinin görüşleri alınarak gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre sosyal ağ üyelikleri eğitim, cinsiyet ve yaş unsurlarına bağlı olarak değişiklik gösteriyor. En fazla üye olunan sosyal ağlar arasında ilk sırada Facebook (yüzde 87), ikinci sırada Twitter (yüzde 45), üçüncü sırada Linkedin (yüzde 20) yer alıyor.

Üyelerin sosyal medyanın en popüler sitelerinden olan Facebook’a üye olma nedenleri arasında ilk sırada eski/yeni arkadaşlarla iletişime geçmek, paylaşımda bulunmak geliyor. Üyelerin diğer sosyal ağlara göre daha uzun yıllardır üye oldukları mecra olarak Facebook ilk sırada yer alıyor.

Araştırmanın ortaya koyduğu ilginç sonuçlardan biri de Facebook’un en eski üyelerinin çoğunluğunun 18-24; Twitter’ın eski üyelerinin 35-44; Linkedin’deki eski üyelerin ise 45 yaş ve üzerindeki kişilerden oluşması. Tüm yaş grupları arasında ise 18-24 yaş aralığındaki ve 45 yaş üzerindekiler daha çok gündemi takip etmek için Facebook’a üye oluyorlar. Erkeklerle karşılaştırıldığında, kadınlar Facebook’a daha çok aile bireyleri ve akrabalarıyla iletişim içinde olmak için üye oluyor.

Profesyonel çevre edinmek isteyenler Linkedin üyesi oluyor

Linkedin’e üye olma sebeplerinin en başında iş ağını genişletmek/iş aramak/mesleki bilgi ve profesyonel çevre edinmek geliyor. 25-34 yaş arasındaki kişiler Linkedin’e daha çok bu sebeple üye olurken; 45 yaş üzerindekiler ise sosyalleşmek/sosyal medyayı takip etmek ve arkadaşlarıyla iletişim kurmak için kayıt oluyorlar. Erkekler, kadınlara göre daha çok sosyalleşmek/ sosyal medyayı takip etmek amacıyla Linkedin’e üye oluyorlar.

Güncel haberin yeri olarak Twitter görülüyor

İş bulma sitesinin üyelerinin Twitter’a üyelik sebepleri arasında ilk sırada güncel haberleri, medyayı ve ilgi duyulan konu ve kişileri takip edebilmek/bilgi edinebilmek, ikinci sırada ise arkadaşlarla iletişim kurmak/paylaşmak, sosyalleşmek ve eğlenmek geliyor. Yaş gruplarına bakıldığında 45 yaş üzerindekiler daha çok iş ilişkileri kurmak ve arkadaşlarıyla iletişim içinde olmak için Twitter’a üye oluyor. Bunun yanı sıra kadınlar merak ettikleri moda/trend konularında bilgi almak; erkekler ise arkadaşlarıyla iletişim kurmak ve sosyalleşmek için sitede bulunuyor. Eğitim seviyesi açısından değerlendirildiğinde, Twitter’da üniversite ve üniversite üstü mezunlarının daha çok güncel haberleri, medyayı ve ilgi duydukları konu ile kişileri takip ettiği görülüyor.

Friendfeed’e üyelik meraktan gerçekleşiyor

Friendfeed’e üye olma sebepleri arasında arkadaşlarla iletişim kurmak/paylaşmak ve sosyalleşmek en başta yer alıyor. Yenibiris.com üyelerinden 18-24 yaş arasındakiler ve kadınlar, Friendfeed sitesine merak ettikleri için veya deneme amaçlı üye oluyorlar. Erkekler ve 35 yaş üzerindekiler ise işlerinden dolayı ya da reklam vermek için Friendfeed’i tercih ediyorlar.
YORUMLAR
berkan 05 KASIM 2012 / 17:50 0 0
bu tazıyı okumadan yazıyım... geyik için kulanılıyor:)