Yaşam Tarzı İnternet 20 MART 2012 / 12:14

Türkiye'de internet ekonomisinin önlenemez yükselişi

Türkiye'de internet ekonomisi yüzde 17 büyüdü

The Boston Consulting Group tarafından hazırlanan rapor, Türkiye’de internet ekonomisinin gelişim hızının bir çok sektörde önemli değişimleri beraberinde getireceğini ortaya koyuyor. 



Hazırlanan rapor, 2010 yılında G-20 ülkelerinde internet ekonomisinin toplam büyüklük olarak 2,3 trilyon dolar olduğunu ortaya koyarken, bu rakam sadece İtalya ve Brezilya ekonomilerinden daha büyük oluşu ile dikkat çekiyor. 2016 yılında dünyada 3 milyar internet kullanıcısı olacağını öngören rapor, G-20 ülkelerinin internet ekonomilerinin büyüklüğünün 4,2 trilyon doları bulacağını ortaya koyuyor.

Rapor, Türkiye’de 30 milyon internet kullanıcısı olduğu ortaya koyarken, interneti en çok kullananların 18-24 ve 35-44 yaş aralığında olan kesin olduğunu belirtiyor. Raporun ortaya koyduğu ilginç nokta ise, Türk internet kullanıcılarının yüzde 32’lik bölümünün interneti bırakmama adına arabalarını bile feda etmeye hazır olduklarını ifade etmeleri oldu.

Türk internet ekonomisi yılda yüzde 17 büyüyor

Raporun Türkiye ile ilgili boyutuna değinen BCG Türkiye Genel Müdürü ve Yönetici Ortağı Burak Tansan, Türk internet ekonomisinin yıllık ortalama yüzde 17 oranında büyüdüğünü ifade etti. Türkiye’de tüketiciler için doğan katma değerin, internet kullanımı için ödenen bedelin çok üstünde olduğunu belirten Tansan, Türk kullanıcıların interneti yoğun olarak sosyal medya, elektronik posta gönderimi, internet bankacılığı ve sosyal alışveriş için kullandığını söyledi.



BCG raporunda, e-ticaret yoluyla internetten doğrudan alınan mal ve hizmetlerin değeri 201o yılında yaklaşık 4 milyar lira civarında seyrederken, internet kullanıcılarının yüzde 20’sinin alışveriş yapmadan önce fiyat ve ürün özelliklerini incelemesinin bu rakamı gerçek dışı kıldığı ortaya konuyor. BCG'ye göre, bu etki de göz önünde bulundurulduğunda ortaya çıkan rakam internetin gerçek etkisini gösteriyor ve Türkiye'de internetten araştırılarak alınan mal ve hizmetlerin değeri yılda 50 milyar lirayı geçiyor.

Türkiye’de reklam pastası içinde en hızlı büyüyen dilim olan “online reklam” harcamalarının toplam reklam harcamaları içindeki payının da ciddi oranda artarak 2016 yılında yüzde 18’e varacağını öngören rapor, bu rakamın 1-4 milyar civarında olacağını belirtiyor. Bu konuya değinen Tansan, geçtiğimiz dönemde ağırlıklı olarak internet sitelerinde ilan verme yoluyla büyüyen online reklam pastasının, bundan sonraki dönemlerde gelişmiş online reklam araçlarıyla büyümeye devam edeceğini ifade etti.