Yaşam Tarzı İnternet 23 HAZİRAN 2012 / 16:08

TTNET'in IPTV servisi Tivibu Ev 100 bin aboneye ulaştı, sırada fiberle evleri akıllandırmak var

Türkiye genelinde 6 milyondan fazla aboneye sahip olan TTNET'in sunduğu IPTV tabanlı televizyon servisi  Tivibu Ev, Türkiyede 81 ilde hizmet vermeye başlayarak toplam 100 bin aboneye ulaştı. TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, yeni dönemde fiber internet sayesinde kullanıcılara yeni servisler aktaracaklarının da müjdesini verdi. 



TTNET, 16 ay önce hizmete sunduğu Tivibu Ev servisinin 81 ilde verilmeye başlandığını ve abone sayısının 100 bini aştığını duyurdu.

Konuyla ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, 2006 yılında sadece bir internet servis sağlayıcısı olarak kurulan TTNET’in kısa sürede hızlı bir büyüme ivmesi yakalayarak Türkiye’nin en önemli şirketlerinden biri haline geldiğini, 2011 yılı sonu itibariyle 6 milyonu aşkın aboneye ve 3 milyar TL ciroya ulaştıklarını söyledi.

İngiltere merkezli Point Topic’in 2012 ilk çeyrek verilerine göre DSL bazında 100’ü aşkın ülkeden 300’ü aşkın internet servis sağlayıcısının değerlendirildiği raporda, abone sayısıyla dünyanın en büyük 10 internet servis sağlayıcısı arasında olduklarını söyleyen Yılmaz, "Avrupa’daki servis sağlayıcılar arasında ise aynı kriterlere göre beşinci sıradayız. TTNET, abone sayısı itibariyle dünya liginde yer alan bir şirkettir" dedi.

Eğlence ihtiyacının yüzde 90'ı internetten karşılanacak

Konuşmasında Türkiye’deki internet kullanımına dair rakamlara da değinen Yılmaz, konuyla ilgili olarak şu bilgileri paylaştı:


[caption id="attachment_52688" align="alignleft" width="200" caption="TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz"][/caption]

“Türkiye’nin internet kullanımında 19 yılda katettiği süreci sadece bir başlangıç olarak görüyoruz. Bugün Türkiye’de toplam internet kullanıcı sayısı 35 milyonu aşmış durumda. Bilgi Teknolojileri ve İletişimi Kurumu’nun (BTK) verilerine göre Türkiye’de ADSL hizmetlerinin yaygınlaşmaya başladığı 2003 yılı sonunda 18 bin 604 olan genişbant internet abone sayısı, 2012 yılı birinci çeyrek itibarıyla 897 kat artışla 16.7 milyona ulaştı.

Günümüzde temel ses ve veri iletişiminin yaklaşık yüzde 40’ı internetten yapılıyor. 2023 yılına doğru bu oran yüzde 90’lara çıkacak. Sosyal ağ kullanım oranı da yine aynı dönemde yüzde 30’lardan yüzde 85’lere yaklaşacak ve eğlence ihtiyacının yüzde 90’ı internet üzerinden karşılanacak.

Ortalama veri kullanımının da 2008’den beri 4 kat arttığını görüyoruz. Limitli paketlerimizden limitsiz paketlerimize geçiş de yine bu dönemde yüzde 100 oranında arttı. Türkiye’de 35 milyon kişi internet kullanıyor ve kişi başı kullanım 25 GB’ı aşmış durumda. Comscore Aralık 2011 verilerine göre Türkiye internet kullanımında ayda 34 saatlik kullanımla Avrupa’da ikinci sırada yer alıyor."

81 ilde fibere geçişler otomatik, fiyat farkı yok

internetin sosyal hayattaki yerinin genişlemesine ve kullanım alışkanlıklarının değişmesine paralel olarak 2012 Şubat ayında fiber altyapı üzerinden hızlı internet hizmetini başlattıklarına dikkat çeken Tahsin Yılmaz,, sözlerini şöyle sürdürdü:
“81 ilde, erişim altyapısı ve kullandıkları paketleri uygun olan mevcut müşterilerimizi, kotasında ve faturasında herhangi bir değişiklik olmadan otomatik olarak fiber hızında internet kullanımına geçiriyoruz. Türkiye’de fiber internet kullanımının yaygınlaşması, bu teknolojiye bağlı olarak yeni ihtiyaçların doğmasını sağlayacak ve kendine bir ekosistem oluşturacak. Bu sayede yeni pazarlar ortaya çıkacak, farklı iş fırsatları doğacak.”

Peki nedir bu bahsedilen yeni iş fırsatları? "Örneğin TTNET olarak gelecek yıl sunacağımız hizmetlerle evlerinizde kullanacağınız özel algılayıcılarla ve kameralarla bağlantılı bir bilgi kutusu koyacağız" diyor Tahsin Yılmaz. "Buradan eşiniz, çocuğunuz eve geldiğinde size bir mesajla bilgilendirme gelecek. Aynı altyapı üzerinden bu şekilde kullanıma uygun ev aletlerinizi uzaktan kontrol edilebilecek, uzaktan perdenizi veya kapınızı açıp kapatabilecek, kısaca herkes için adım adım 'akıllı ev' kavramını hayata geçirecek yeniliklere imza atacağız. Rekabet artık veri ve bütünleşik iletişim hizmetleri etrafında şekilleniyor. Fiber dönüşümü, akıllı ev dönüşümünün de anahtarı olacak."



Bu konulara daha önce BTnet.com.tr olarak Tahsin Yılmaz ile gerçekleştirdiğimiz sohbete dair izlenimlerimizde de değinmiştik.

Tivibu Ev 16 ayda 100 bin abone kazandı

Yılmaz, konuşmasında, iletişimin üç temel bileşeni olan internet, televizyon ve telefonu birlikte sunduklarını; televizyon, bilgisayar, cep telefonu ve tablet olmak üzere dört ekrandan ses, görüntü ve veri alışverişi sağladıklarını da belirtti. Yılmaz, Tivibu ile ilgili gelişmeleri şöyle anlattı:
“Türkiye’de televizyon yayıncılık anlayışını tamamen değiştiren ve yeni bir teknoloji kullanarak televizyonun kontrolünü izleyiciye veren Tivibu platformumuz, bugüne kadar farklı cihazlar üzerinden 1 milyonu aşkın kişiye ulaştı. Tivibu Web ile başladığımız hizmetimize, Tivibu Ev ve Tivibu Cep’i ekledik.

Tivibu Ev ile her geçen gün daha çok TV izleyicisine ulaşıyoruz. 16 ayda 100 bini aşkın Tivibu Ev kullanıcısına ulaştık. Bugün 81 ilimizde Tivibu Ev hizmeti sunmanın gururunu yaşıyoruz. Tivibu Ev’deki zengin arşivimiz ve 119 kanalımız sayesinde, yerli ve yabancı birçok TV kanalını takip etme, en iyi filmleri ve dizileri izleme imkanı sunuyoruz. Hedefimiz, ulaştığımız kişi sayısını her geçen gün artırmak ve izleyicilerin en çok tercih ettiği TV platformu olmak.”

Toplantı, daha sonra TTNET Dijital Medya Pazarlama Direktörü Yaman Alpata'nın Tivibu Ev'in Sosyal Tivi özelliğine dair detayları canlı olarak aktardığı sunumla devam etti.Tivibu Ev’i etkileşimli bir platform haline getirmek üzere Sosyal Tivi uygulamasını başlattıklarını söyleyen Alpata, Sosyal Tivi ile Tivibu üyelerinin TV üzerinden arkadaş listesi oluşturabildiklerini, kumandaları aracılığıyla mesaj gönderebildiklerini söyledi.

Alpata ayrıca 2 ay gibi kısa bir süre içinde 20 bin kişinin Sosyal Tivi uygulamasını kullanmaya başladığını ifade etti.

Ulaştırma Bakanlığı fiber döşeme işine el atıyor

Buraya kadar konunun geneli hakkında bilgi aktardık. Gelelim diğer detaylara ve soru cevap kısmına.

İnternet penetrasyonu arttıkça pazarın gelişim hızı azalıyor, doygunluk artıyor. Büyümeyi nasıl sürdüreceksiniz?

Türkiye'deki pazar gerçekleşmelerini ve BTK raporlarını yakından takip ediyoruz. Türkiye’de 19 milyon civarında hane var. Nasıl ki her evde elektrik ve su varsa, internet de olacak. Ayrıca mobil cihazlar internet kullanımının önemli bir kısmını üstleniyor. Akıllı televizyonlar da bu pazarı geliştirebilecek bir kavram.

Fiber internetle ilgili penetrasyon ne durumda? Tivibu'yu entegre etmek üzere görüştüğünüz televizyon üreticileri var mı?

Fiber internet konusunda bu yılın sonuna kadar 3 milyon haneye ulaşabileceğimizi düşünüyoruz. Bu konuda yatırım yapılmakla birlikte engeller de var. En büyük engel de altyapı için yapılacak kazılar sırasında ortaya çıkıyor. Site içine, ara yollara girmek zorundasınız. Bununla birlikte şu aralar Ulaştırma Bakanlığı bu süreci hızlandıracak bir düzenleme yapmaya hazırlanıyor. Bizim bu çabalarda ortaya koyduğumuz hedef her eve 1 Gigabit hızında internet bağlantısı ulaştırmak.

Dosya yükleme (upload) hızlarımız ne zaman artacak?

Bunun için BTK'nın da onaylayacağı yeni tarifeler çıkması lazım. Üstünde çalışıyoruz, bu konuyu da çözeceğiz.

Tivibu platformu üzerinden rating ölçümü de yapıyor musunuz? Sonuçları paylaşacak mısınız?

Bu konu RTÜK tarafından düzenleniyor. Takdir edersiniz ki Türkiye’de düzenleyici kurumlar var ve herkes bu düzenleyici kurumların çizdiği çerçevede kalmak durumunda. Bununla birlikte izlenme oranlarını anlık olarak ölçebilecek ve hatta istediğimiz herhangi bir konuda geri bildirim alabilecek teknolojimiz var.

İnternet sitelerinin reyting ölçümleri konusunda bir çalışmanız olacak mı?

Reyting ölçümü konusu bizim ana işimiz değil. Biz Türkiyede'ki internet trafiğinin önemli bir kısmını temsil etsek de tamamını temsil etmiyoruz. Elbette ki kendi altyapımız üzerinden giden erişimlerin ölçümü bizde var, ama bunları paylaşmak için sebep yok.

Sosyal medyadan size gelen taleplere ortalama 20 dakika içinde dönüş yaptığınızı söylüyorsunuz. Destek noktasında sosyal platformlara bu ölçüde ilgi göstermenizin özel bir sebebi var mı?

Biz teknolojinin her alanı gibi sosyal medyayı da yakından takip ediyoruz. Sosyal medya kullanıcılar arasında çok yaygın olduğu için de bu alanda bir aktör olduğumuzu belirtmek istiyoruz.

Bizim isteğimiz her kanaldan gelen sorunları hızla çözmek. Örneğin çağrı merkezinde yüzde 80’i garanti etme şartımız var, yani arayanların yüzde 80'inin 20 saniye içinde operatörle buluşturmak zorundayız. Benzer özeni sosyal medyada da göstermek istedik.

Adil kullanım kotaları konusunda bir gelişme olacak mı?

Bu bizim anlatmakta en çok zorlandığımız konulardan biri. Bunun prensiplerini herkes anlıyor, amaç internet kullanımının verimini artırmak. Ama biz perakendeciyiz. neticede Türk Telekom’dan düzenleyici kurum tarafından onaylanmış tarifeyi alıp satıyoruz. Bu konuda belirleyici Türk Telekom.

Türkiye'de toplam fiber penetrasyonu ne durumda?

Şu anda Türkiye'de fiber kullanımı toplam 2 milyon hane. Yıl sonunda bunun 4 milyon olmasını bekliyoruz. Bunlar sadece bize ait olan değil, toplam rakamlar.

Türk Telekom'un Türkiye'deki tüm bakır kablo altyapısını giber altyapıyla değiştirmek gibi bir planı olduğunu da belirtelim.
Biraz daha bilgi isteyene...

En çok Tivibu Ev abonesi olan bölgeler:

1. Marmara Bölgesi: 46.000
2. İç Anadolu Bölgesi: 21.000
3. Ege Bölgesi: 15.000

En çok Tivibu Ev abonesi olan iller:

1. İstanbul: 37.000
2. Ankara: 17.000
3. İzmir: 11.500

Tivibu Ev’de en çok kullanılan servis:

• Tekrar İzle (kullanıcılar, en beğendikleri dizi ya da programları 1 hafta süresince dönüp tekrar izleyebiliyor)

Tivibu’da bugüne kadar izlenen içerik sayısı:

• Tivibu'da tüm servisler dahil 30 milyona yakın içerik izlendi.

Tivibu Ev Kullanıcı başına izleme sayıları:

• Kırmızı Halı’da kişi başı izleme ortalaması 3.
• Seç İzle ve Tekrar İzle servislerinde kişi başı izleme ortalaması 20.
• Ortalama bir Tivibu Ev kullanıcısı, ayda yaklaşık 45 içerik tüketiyor.