Yaşam Tarzı İnternet 16 MART 2011 / 15:39

Sosyal medya reklamları aşkı satın alabilir mi?

Covario'nun yaptığı bir araştırmaya göre alırmış. E biz de sizi haberin detaylarına alalım.



Covario adlı bir araştırma şirketinin yaptığı çalışmaya göre, dünyanın en büyük 81 reklamvereninin reklam için harcadıkları parayla markaya dair kamuoyunda oluşan olumlu görüş arasında bir ilişki olmadığı ortaya çıktı. Araştırma yöntemi olarak reklam için yapılan yatırım sonunda Twitter üzerinden markaya dair paylaşılan olumlu yorumlar esas alındı.





Araştırmaya göre reklam için harcanan paranın markaya yönelik sevgiyle bir ilgisi yok, ama reklamın ne kadar yaratıcı olduğunun ilgisi var. Özellikle de sosyal medyaya yerleştirdiğiniz reklamın ortamın dokusuyla ne kadar iyi ilişkilendirildiğinin çok ilgisi var. Sosyal medya içinde doğru biçimde konumlandırılan reklamlar, tüketiciler arasında daha çok sohbet konusu oluyor ve ilgi uyandırıyor.



Çıkan ilginç bir diğer sonuç da, konumlandırma şekli ve harcanan para ne kadar olursa olsun sosyal medyada dilden dile yayılma becerisi en az olan reklamların telekom operatörlerine ait olması.



Haberin detayları bu adreste bulabilirsiniz.