Yaşam Tarzı İnternet 02 MART 2012 / 16:42

Şirketler, ajanslar ve BT şirketlerinin buluşma noktası: Sosyal Medya

Tüm şirketlerinin buluşma noktası: Sosyal Medya

Sosyal medya yönetimine artık diğer pazarlama aktiviteleri gibi stratejik bir bakış açısıyla eğilmeye özen gösteren şirketler, konuyla ilgili yazılım ve uygulamaların desteğini alıyor. Sayısal ajanslar 360 derece kapsamlı hizmetleri, BT şirketleri de konuya özel yazılım ve uygulamaları ile bu yeni platformda kurumsal varlığın doğru konumlanmasını sağlıyor.




Son yılların bireyleri etkisi altına alan sosyal medya rüzgarı, artık markaların da gündemi, birçok şirketin önceliği. Forrester Research Kıdemli Danışmanı Şenol Ünen’e göre, sosyal medya müşterilere eskiye oranla çok büyük bir güç veriyor. Müşteriler sosyal medya ortamlarında, aldıkları ürün ve hizmetler ve bunları sağlayan şirketlerle ilgili geri beslemeler yapabiliyorlar. “Bu yeni gelişen dünyayla başedebilmenin tek yolu ise şirketlerin çalışanlarını yetkilendirmesi” yorumunu yapan Ünen, çalışanların bu ortamlarda, şirketlerinin stratejisine aktif destek vermesini sağlamanın önemine dikkat çekti.

Bunun, şirketlerin yönetim felsefesinde değişim gerektirdiğinin de altını çizen Ünen, “Yönetimlerin yeni görevi çalışanlarını desteklemek ve yetkilendirmek. BT organizasyonlarının görevi kullanıcılarını, aldıkları yetkiler çerçevesinde, desteklemek ve cesaretlendirmek olmalı” yorumunu yaptı.

Daha çok pazarlama departmanları üstleniyor

Konu sosyal medya yönetimi olduğu zaman, Gartner Türkiye Yönetici Ortağı Halil Aksu’ya göre, kullanılan fazla teknoloji yok. Bu konuya yavaş yavaş yaklaşan şirketlerde, konuyu daha çok pazarlama departmanlarının üstlendiğini söyleyen Aksu, daha kurumsal yaklaşan şirketlerde ise pazarlama veya iletişim departmanlarının BT departmanı ile işbirliği içine olabildiğine dikkat çekti.

BT departmanlarının da portal veya ofis otomasyonu ve etkileşim çözümleri çerçevesinde sistemler kurduğuna dikkat çeken Aksu, “Microsoft SharePoint NewsGator veya IBM Lotus Connections gibi çözümler en sık görülenler. Bunun dışında bazı açık kaynak çözümler veya özelleşmiş Jive gibi sistemlere de rastlanmakta” dedi. Aksu şu yorumu da ekledi:

“Sosyal medya, belli bir süre sonra şu anki kadar popüler ve ön planda olmayacak. Ama bu esnada konu olgunlaşmaya devam edecek, hangi amaçlar için kullanılacağı ve nasıl istifade edileceği daha iyi anlaşılacak. Teknoloji desteği gelişmesi konusunda açık kaynak çözümleri yaygınlaşacak. Meşhur sitelerin API’leri, yeni uygulama geliştirme arayüzleri kullanılacak. Örneğin, Wordpress ve Joomla gibi teknolojiler yaygınlaşacak. Bu konuda bulut bazlı çözümler de yaygınlaşacak.”