Yaşam Tarzı İnternet 18 MART 2011 / 12:19

Online reklamda Yahoo modeli

Yahoo "hedefli reklamı" hayata geçiriyor

Yahoo, İngiltere’de yeni bir hizmeti hayata geçirdi. Böylece web sitelerinde kullanıcılara, kendi kullanıcı bilgilerinin ‘hedefli reklam’ için nasıl kullanıldığı gösterilecek. Birçok internet yayıncısı arasında bu adımı ilk atan şirket olan Yahoo, Avrupa Birliği’nin (AB) yeni online gizlilik kurallarına geri sayımda önemli bir hamle yapmış oldu.



ABD’de hayata geçmesinden bir yıl sonra Yahoo’nun ‘Ad Choices’ simgesi, İngiltere’de de Yahoo Mail ve Messenger gibi kullanıcıların şifre ile girdikleri servislerdeki sayfalarda bulunan reklamlara eklenecek. Financial Times’ın haberine göre bunlar, aynı zamanda en pahalı banner’lar olacak. Kullanıcının simgeye tıklaması, reklamı kimin koyduğu, reklamın neden gösterildiği ve hedefli internet tabanlı reklam konusunda kullanıcı tercihlerini yönetme linklerini içeren bilgileri sunacak.



Yahoo’nun hedefi; bu pilot çalışmanın reklam hedefleme sistemi ile ilgili kamuoyu bilincini geliştirmesi, hem de bunu sayfanın en altında yer alan bir gizlilik politikası bilgisi ile sınırlı olmaktan kurtarması. Yahoo Uluslararası Kişisel Gizlilik Direktörü Justin Weiss, “Her reklamın içinde ve etrafında görsel bir sembol fikri ile, kullanıcılara onların bilgilerinin kullanıldığını ve onlara bir portal vermek istediğimizi bir kez daha hatırlatma fırsatı buluyoruz. Onlara sunduğumuz bu portal yapısı ile, kullanılan veri ve bu veri üzerinde onların sahip olduğu kontrolü ortaya koyuyoruz” diyor.



Düzenleyici kurumlar kişisel bilgilerin nasıl kullanıldığına özen gösteriyor



Öte yandan, Avrupa ve ABD’de düzenleyici kurumlar, kullanıcıların online alışkanlıkları hakkındaki verilerin nasıl toplandığı, satıldığı ve kullanıldığı ile giderek daha fazla ilgileniyor. Bu konuda bir direktif hazırlama çalışmalarında da sona yaklaşıldı. Yahoo’nun Ad Choices sistemi ise bu direktiften önce hayata geçiyor ve ziyaretçilerini, sürekli onların kişisel bilgilerini isteyen pop-up kutularla kızdıran web yayıncıları için alternatif sunuyor.



Google, AOL ve Microsoft gibi yayıncılar ABD’de banner’lar üstünde aynı sembolü kullanmakta hemfikir olurken Yahoo, bu yapıyı Avrupa’ya tanıtan ilk büyük web sitesi unvanını ele geçirdi. Weiss, “Rakiplerimizin ve bu ekosistemin diğer üyelerinin, bu yapının kullanılabilir ve ölçülebilir olduğunu anlatmak istiyoruz” dedi.