Yaşam Tarzı İnternet 26 EYLÜL 2012 / 15:36

MySpace kendini yeniden keşfetmekten bıkmıyor

MySpace kendini yeniden keşfediyor

Son zamanlarda zor duruma düşen sosyal ağ MySpace, dördüncü kez tasarımını değiştiriyor. Umudu; olumsuz rakamlar ve azalan ilgiyi tersine çevirmek.



Artık bir bölümü Justin Timberlake’e ait olan sitenin hedefi; müziğe daha fazla odaklanmak, Facebook ve Twitter ile daha derin entegrasyon sunmak. Ama sanatçılar ve hayranları arasında bağ sunan online platformlarla rekabette işi hiç de kolay değil. BBC News’ın haberine göre, comScore’un hesapları ışığında MySpace’in takipçi sayısı 54 milyon. Oysa 2005 yılında bu sayı yüz milyonları aşıyordu.

Sitede yeni tasarımla ilgili yapılan açıklamada da şöyle denildi:

“Yeni bir MySpace inşa etmek için yoğun bir biçimde çalışıyoruz. Ama köklerimizden de uzaklaşmıyoruz. Yani insanların, nasıl istiyorlarsa kendilerini öyle anlatmaları konusunda cesaretlendirmekten…”

Yeni yüzüyle MySpace’in hedefi merkeze müziği koymak. Kullanıcılar ses içeriğini navigasyon panelinden kontrol edebilecek ve sosyal medyada bulunulan konumu göstermeye benzer şekilde, şarkı listeleri ile fotoğraf albümlerini eşleştirebilecek. Navigasyon panelindeki bir ‘Keşfet’ sekmesi ise popüler sanatçılar, müzik parçaları, radyo, videolar ve yaklaşan konserlere erişim sunacak. Buradaki başlıklar kişisel klasörlere de taşınabilecek. Sanatçı sayfaları olarak tanımlanan bölümde de çok sayıda şarkı, albümler ve videolar olacak.



MySpace, 2005 yılında Rupert Murdoch’ın News Corp’una satılmıştı. Murdoch bu sosyal ağ için 580 milyon dolar ödemişti, ama kullanıcılar ve reklamverenler Facebook ve Twitter gibi rakip sosyal ağlara yönelince hedeflerini tutturamamıştı. 2010 yılında büyük bir yenilenme geçiren site, kendini ‘sosyal eğlence sitesi’ olarak yeniden tanımladı. Ama bu da yeterli olmadı ve 2011 Haziran’ında News Corp, büyük zarar ettiği siteyi online reklam şirketi Specific Media’ya sattı. Satış sonrası marka tanımı yine değişti ve ‘müzik adına bir numaralı online topluluk’ olma hedefi öne çıktı.