Yaşam Tarzı İnternet 09 KASIM 2012 / 15:28

MTV 2012 Avrupa Müzik Ödülleri için sosyal medya kampanyası başlattı

MTV, “2012 MTV Avrupa Müzik Ödülleri” için izleyicilerin deneyimlerini gerçek anlamda artıracak özelliklere sahip kapsamlı bir sosyal medya kampanyası başlattı. 

Sosyal etkileşimi bir adım öteye taşıyan platform kampanyası oyun, sosyal ‘prestij’ ödülleri, sosyal duyarlılık, Video Duvarı Stüdyosu ve 36 bölgede ve 22 dilde canlı ikinci bir ekrandan oluşuyor. Sunuculuğunu Heidi Klum'un yapacağı MTV Avrupa Müzik Ödülleri'nin 19.su, 11 Kasım Pazar günü Türkiye saatiyle 22:00'da Frankfurt'tan canlı olarak yayınlanacak.

Avrupa Müzik Ödüller’nin en ilgi çekici yönlerinden birisi de kulis deneyimleri olacak. MTV ve AttracTV; müzik severlere kamera arkası görüntülere, kırmızı halı karşılamalarına, sunucu Tim Kash ile canlı sanatçı röportajlarına ve iki MTV EMA Ödülü’nün sunumuna erişim sağlayarak reklam aralarında yayınlanacak olan canlı online kulis şovu için güçlerini birleştirdiler.

AttracTV interaktif platformu, izleyicilere sohbet etme, viral anları paylaşma ve kazananlara ilişkin gerçek zamanlı bildirimler alma imkanı sunacak. Ayrıca, izleyicilerin alternatif kamera açılarına, canlı anketlere ve sanatçıların Twitter akışlarına erişimi olacak.

Ayrıca MTV ilk defa bir sosyal medya muhabiri sunuyor. Kara Şimşek’in unutulmaz yıldızı David Hasselhoff kulisten fotoğraflar yükleyecek ve MTV EMA Twitter takipçileriyle EMA maceraları hakkında yorumlarını paylaşacaktır. Heidi Klum da tüm sosyal medya kullanıcılarının Avrupa Müzik Ödülleri’ni takip etmesini sağlayacak.



Bütün haberler Video Duvarı'nda toplanacak

Kampanyanın bir diğer ilki de Microsoft ortaklığıyla tasarlanan ve MTV’nin uluslararası sunucusu Sway tarafından sunulan Video Duvarı Stüdyosu’nun oluşturulması. Windows 8 arayüz yazılımını kullanan Video Duvarı, Sway’in kulis haberlerini, kırmızı halıdan önemli anları, sanatçıların görüşlerini, sosyal medya güncellemelerini ve izleyici anketlerini almak için duvarla etkileşime geçeceği Video Duvarı Stüdyosu’na bağlanacak.

Duvar,  fısıltı, fotoğraflar ve tahmin olmak üzere üç farklı moda sahip olacak. Fısıltı, izleyicilere en çok hangi MTV sanatçısının konuşulduğunu söylerken, fotoğraflar kırmızı halı ve sosyal medya muhabiri David Hasselhoff’tan özel kamera arkası görüntüleri sunacak. Tahmin ise izleyicilerin #EMAWIN ile birlikte tören boyunca en çok ödülü alacağını düşündükleri sanatçının ismini yazarak gecenin büyük kazananının kim olacağını düşündüğünü gösterecek.

Konuyla ilgili konuşan Digital Viacom International Media Networks Kıdemli Başkan Yardımcısı Philip O’Ferrall, MTV Avrupa Müzik Ödülleri'nin bu kadar eşgüdümlü bir küresel dijital medya kampanyasına sahip tek ödül töreni olduğunu söyledi. Ölçekleri ve erişimleri sayesinde EMA çevresinde benzersiz bir sosyal etkileşim sağlamış durumda olduklarını belirten O'Ferrall, EMA siteleri üzerinden Twitter ve Facebook’a ve EMA uygulamamıza kadar hedeflerinin dünyanın dört bir yanındaki müzik severlere daha zengin ve daha kapsamlı bir sosyal deneyim yaşatmak olduğunun altını çizdi.

Daha detaylı bilgiye bu adres üzerinden ulaşabilirsiniz.